ممنوعیت ورود بدون ویزای شهروندان «وانواتو» به اتحادیه اروپا

پاسپورت وانواتو

شورای انحادیه اروپا که در بهار امسال ورود بدون ویزای آن بخشی از شهروندان «وانواتو» به کشورهای این اتحادیه که پس از سال 2015 پاسپورت گرفته بودند را لغو نموده بود، اخیراً اعلام کرد که این محدودیت از این پس برای تمامی شهروندان «وانواتو» اعمال می‌گردد.

اتحادیه اروپا تصریح نموده که اطلاعات دریافتی ناقص از این برنامه سرمایه‌گذاری جهت اخذ شهروندی و عدم سخت‌گیری طی فرآیند اعطای پاسپورت این کشور باعث چنین تصمیمی شده است. تعداد بسیار پایین پرونده‌های رد شده از سوی دولت «وانواتو»، کوتاه بودن فرآیند بررسی درخواست‌های متقاضیان و نیز عدم تبادل اطلاعات کافی بین دولت «وانواتو» و کشور مبدأ متقاضی از عوامل چنین تعلیقی از سوی اروپا می‌تواند باشد.

علاوه بر موارد فوق، عدم نیاز به حضور فیزیکی متقاضیان شهروندی «وانواتو» برای اخذ پاسپورت این کشور، می‌تواند باعث شود تا افراد مورد تعقیب از سوی اینترپل نیز بتوانند از این طریق وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا بشوند.

هنوز مشخص نیست که این تعلیق از سوی اروپا به صورت دایمی اعمال می‌گردد یا در صورت اعمال موارد امنیتی از سوی دولت «وانواتو»، لغو چنین محدودیت‌هایی عملی خواهد بود. لازم به ذکر است که ورود شهروندان «وانواتو» با اخذ ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان امکان‌پذیر و قانونی باقی خواهد ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *