قوانین سختگیرانه دومنیکا برای برنامه CBI

قوانین سختگیرانه دومنیکا برای برنامه CBI

دومینیکا تصمیم به اجرای یک سری آیین‌نامه‌های جدید برای برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری (CBI) خود اعلام کرده است.آیین‌نامه‌های جدید با شش بند  اتحادیه اروپا (EU) در خصوص برنامه‌های CBI در مناطق کارائیب سازگار است. اما  تنها سنت کیتس و نویس این تقاضاهای ‘غیررسمی’ EU را اجرا کرده‌است – حالا دومینیکا هم در همین راستا در حال قدم برداشتن است.

هدف از آیین‌نامه‌ های جدید برای برطرف کردن نگرانی‌های پادشاهی متحده است، که اخیراً به دلیل سوء استفاده از برنامه توسط افراد غیرقانونی، سفر بدون ویزای دومینیکا را متوقف کرده است.

آیین‌نامه‌های جدید اطمینان می‌دهند که هیچ درخواست‌دهنده‌ای از برنامه CBI نتواند هنگام دریافت شهروندی دومینیکا نام خود را تغییر دهد،. به خصوص این مسئله ذکر شده است که افرادی که در پنج سال از دریافت شهروندی نام خود را تغییر دهند، شامل مجازات خواهند شد.

درخواست‌دهندگان حالا باید قبل از ادامه درخواست‌های CBI خود، مصاحبه شخصی داشته باشند که یکی از تقاضاهای اصلی EU، ایالات متحده و پادشاهی متحده است. هزینه این مصاحبه از ۱,۰۰۰ دلار است.همچنین، افرادی که ویزا ایالات متحده، بریتانیا یا اتحادیه اروپا را نداشته‌اند، امکان درخواست شهروندی دومینیکا را ندارند.

آیین‌نامه‌های جدید همچنین ذکر می‌کنند که نمایندگان مجاز برای پردازش درخواست‌های CBI دومینیکا حالا باید شهروندان دومینیکایی با دفاتر ثبت شده محلی که حداقل سه نفر از شهروندان دومینیکا را استخدام کرده‌اند، باشند و قبل از دریافت اجازه از دولت، به دقت بررسی شوند. هزینه ثبت نمایندگان مجاز همچنین تا ۲۰,۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

به همین ترتیب، افرادی که در زمینه اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری فعالیت میکنند باید توسط مقامات بررسی دقیق‌تری می‌شوند و باید هزینه افزایش یافته‌ای برای درخواست و تجدید نظر لایسنس پرداخت کنند.

درخواست‌دهندگانی که می‌خواهند فرزندان بزرگ‌تر خود را در درخواست‌های خود جایگزین کنند، قبل از اینکه به عنوان وابسته ذکر شوند، باید حمایت کامل از فرزندان بزرگ‌تر خود را نشان دهند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *