اخذ اقامت با کمتر از ۱۵۰ هزار دلار از طریق خرید ملک

اقامت سرمایه گذاری

در دنیایی که سرمایه‌گذاری و سفر بدون ویزا در یک پکیج در دسترس است، خرید ملک دیگر فقط خرید یک اقامتگاه نیست. در حال حاضر، آن دسته از سرمایه‌گذارانی که توأمان به دنبال کسب اقامت و سرمایه‌گذاری در کشوری با آینده‌ی مناسب هستند می‌توانند با خرید ملک در آن کشور به خواسته‌ی خود برسند.

کشورهای حوزه‌ی کارائیب مانند دومینیکا و سنت‌لوشیا همچنان بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذارانی می‌باشد که با هزینه‌ای مناسب می‌خواهند از طریق خرید ملک مستقیماً به پاسپورت دوم خود برسند.

با این حال، برنامه‌های اقامتی دیگری نیز در حال حاضر در دسترس سرمایه‌گذاران است که با هزینه‌ای کمتر می‌توان برای آنها اقدام نمود. در ادامه ۵ برنامه‌ای را معرفی می‌کنیم که با سرمایه‌ای کمتر از ۱۵۰ هزار دلار می‌توان از این طریق آنها اقامت کشوری دیگری را کسب نمود:

  • کامبوج؛ برنامه‌ی My Second Home

متقاضیان این برنامه‌ی اقامتی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ هزار دلار در بازار املاک می‌توانند برای خود و خانواده‌شان اجازه‌ی اقامت این کشور آسیایی را اخذ نمایند. این کشور همچنین گزینه‌ی اعطای تابعیت مستقیم را با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ هزار دلار و حفظ آن به مدت ۵ سال، در دسترس متقاضیان قرار داده است. با این حال، ارزش پاسپورت کامبوج در رده‌بندی پاسپورت‌های دنیا پایین است و با آن در حال حاضر می‌توان فقط به ۵۴ کشور دیگر بدون اخذ ویزا سفر کرد.

  • گرجستان؛ برنامه‌ی Investor Visa

با خرید یک ملک به ارزش حداقل ۱۰۰ هزار دلار می‌توان برای برنامه‌ی ویزای سرمایه‌گذاری گرجستان اقدام نمود. با وجود اینکه مسیر ۱۰ ساله‌ی کسب تابعیت این کشور از طریق سرمایه‌گذاری مشکل به نظر می‌رسد، اما با دریافت پاسپورت گرجستان می‌توان از مزایای چشمگیر آن مانند سفر بدون ویزا به ۱۱۶ کشور دنیا بهره برد.

با خرید ملک و حفظ آن در گرجستان می‌توان بدون نیاز به حضور فیزیکی اقامت موقت این کشور را در اختیار داشت و با حضور ۹ ماه در هر سال طی بازه‌ای ۵ ساله در خاک گرجستان نیز می‌توان اقامت دایم این کشور را کسب نمود.

  • نیکاراگوئه؛ برنامه‌ی Investor Visa

یکی از باصرفه‌ترین برنامه‌های اقامتی دنیا از طریق خرید ملک از آن کشور برنامه‌ی اقامتی نیکاراگوئه است که با خرید یک ملک به ارزش حداقل 30 هزار دلار می‌توان اقامت موقت این کشور را کسب نمود. پس از گذشت دو سال و حفظ سرمایه در نیکاراگوئه، می‌توان برای اخذ تابعیت این کشور درخواست داد. از مهمترین مزایای کسب پاسپورت نیکاراگوئه امکان سفر بدون ویزا به 126 کشور دنیا از جمله کشورهای حوزه‌ی شینگن می‌باشد.

  • کاستاریکا؛ برنامه‌ی Investor Visa

با سرمایه‌گذاری 150 هزار دلار در بازار املاک کشور کاستاریکا می‌توان پس از 3 سال اقامت دایم و پس از 7 سال تابعیت این کشور را به دست آورد. لازم به ذکر است که برای اخذ اقامت دایم کاستاریکا، متقاضی می‌بایست 180 روز را طی هر سال حضور فیزیکی در خاک این کشور داشته باشد. با پاسپورت کاستاریکا می‌توان بدون ویزا به 149 کشور از جمله حوزه‌ی شینگن سفر کرد.

  • برزیل؛ برنامه‌ی VIPER Investor Visa

در نهایت، باارزش‌ترین پاسپورت در این لیست برزیل است که نسبت به سایر کشورهای آمریکای لاتین برنامه‌ی اقامتی باصرفه‌تری را داراست. یکی از گزینه‌ها برای کسب اقامت برزیل را می‌توان فقط با 28 هزار دلار سرمایه‌گذاری در یک شرکت خلاق و ایجاد 10 شغل به دست آورد که البته شرایط ویژه و پیچیده‌ای به همراه دارد.

گزینه‌های دیگر، سرمایه‌گذاری به مبلغ 93 هزار دلار در یک کسب‌وکار برزیلی یا 126 هزار دلار در بازار املاک شمال و شمال‌شرقی این کشور است. برای اخذ تابعیت برزیل نیز متقاضی می‌بایست حداقل به مدت 3 سال سرمایه‌ی خود را در این کشور حفظ نموده و با دریافت پاسپورت برزیل می‌تواند بدون اخذ ویزا به 169 کشور سفر کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *