دبی؛ در صدر انتخاب مهاجران برای خرید ملک

بر اساس آمارهای تازه منتشرشده، دبی در بالاترین رتبه شهرهایی قرار گرفت که افراد خارجی می‌توانند با خرید ملک، اقامت یا شهروندی دوم خود را از این طریق به دست ‌آورند. به‌نظر می‌رسد این شهر در حال جایگزین شدن کشورهای دیگر مانند؛ پرتغال، یونان و ترکیه است که مشابه همین برنامة مهاجرتی را دارند.

این آمار بر اساس «شاخص بهترین گزینة مهاجرت از طریق خرید ملک» انتشار یافته که یک ابزار تجزیه‌وتحلیل است و توسط شرکت مشهور مهاجرتی «هنلی» ایجاد شده. این ابزار کمک می‌کند تا افراد ثروتمندی که قصد دارند با خرید ملک، شهروندی یک کشور خارجی را به‌دست آورند بتوانند بهترین گزینه را بر مبنای کیفیت زندگی، تحصیل، فرصت‌های شغلی، سرمایه‌گذاری و شرایط بازنشستگی انتخاب نمایند.

در آخرین رتبه‌بندی شرکت «هنلی»، کشور امارات متحده عربی با 82 امتیاز در صدر قرار گرفته و اسپانیا (80.7 امتیاز)، مونته‌نگرو (77.2 امتیاز)، ترکیه (76.5 امتیاز) و پرتغال (75.8 امتیاز) پشت سر آن ایستاده‌اند. تایلند، یونان، گرانادا، قبرس و دومینیکا نیز کشورهای دیگری هستند که در 10 انتخاب اول این لیست به چشم می‌خورند.

 

دلیل صدرنشینی امارات

شرکت «هنلی» اعلام کرده است که کشور امارات متحده عربی بیشترین امتیاز را نسبت به سایر کشورها در «درآمد بالقوة حاصل از اجارة ملک خریداری‌شده، و قیمت پایین‌تر هر متر مربع یک ملک نسبت به دیگر کشورهای مهم دارای این برنامه» کسب نموده است. درخواست برای مالکیت ملک توسط افراد خارجی در این کشور به این دلیل محبوب شده است، چون امارات در دارا بودن محیطی امن برای زندگی، شرایط جذاب تجاری و اقتصاد قدرتمندش در سرتاسر دنیا به خوشنامی معروف است. به‌تازگی، برنامه‌های ابتکاری متنوعی، مانند افزایش سود خرید، از سوی دولت امارات ارائه شده تا شرایط زندگی را برای سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور ارتقاء بخشیده و از آنها حمایت کند.

 

تسلط کشورهای اروپایی در 5 رتبة اول

کشور اسپانیا با تکیه بر قدرت اقتصادی خود و بالاترین تولید ناخالص ملی در مقایسه با کشورهای لیست، در رتبة دوم قرار گرفته است. ردة سوم توسط مونته‌نگرو اشغال شده است که در حوزة مدیترانه محبوب‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاران خارجی است، و کشور ترکیه را در آن‌سوی مدیترانه به شکل یک رقیب و در رتبة چهارم کنار خود می‌بیند؛ کشوری که در لیست منتشرشده، در مقایسه با برنامه‌های دیگر، مدارک کمتری برای برنامة مهاجرتی خود از طریق خرید ملک را از سرمایه‌گذاران می‌خواهد. همچنین، ترکیه نسبت به سایر کشورهای دیگر، مالیات کمی را برای خرید هر ملک در نظر گرفته است. رتبة پنجم رده‌بندی شرکت «هنلی» را پرتغال و تایلند در کنار هم اشغال نموده و در رتبة ششم نیز یونان قرار دارد که یکی از ارزان‌ترین برنامه‌های مهاجرتی را بین کشورهای عضو اتحادیة اروپا به خود اختصاص داده است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *