باارزش‌ترین پاسپورت‌های دنیا – جولای ۲۰۲۲

 

شرکت هنلی، آخرین رتبه‌بندی پاسپورت‌های دنیا را بر اساس “شاخص هنلی” در تابستان ۲۰۲۲ منتشر کرد. سه کشور آسیایی صدر این جدول را دوباره اشغال نموده‌اند.

پاسپورت ژاپن، با سفر بدون ویزا به ۱۹۳ کشور و با پشت‌سر گذاشتن پاسپورت‌های سنگاپور و کره‌جنوبی، که هر دو مجوز ورود بدون ویزا به ۱۹۲ کشور را دارند، به‌تنهایی مکان اول را کسب نموده است.
با این حال، با وجود محدودیت‌های پاندمی که در حال حاضر از سوی برخی کشورها اعمال می‌شود، این ارقام فعلا واقعی نخواهند بود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشورهای بعدی در این جدول هستند. آلمان و اسپانیا (۱۹۰ کشور) در رتبه سوم، فنلاند و ایتالیا و لوکزامبورگ (۱۸۹ کشور) در رده چهارم، و دانمارک و سوئد و فنلاند (۱۸۸ کشور) نیز در رتبه پنجم جای گرفته‌اند.

در رده‌بندی جدید، پاسپورت هر دو کشور انگلستان و ایالات‌متحده با یک رتبه سقوط، به‌ترتیب، در جایگاه‌های پنجم و ششم قرار گرفته‌اند.

پاسپورت امارات‌متحده شاید بزرگترین برنده طی دوران پاندمی بوده که همچنان به صدر جدول نزدیکتر می‌شود. پاسپورت امارات، در این رتبه‌بندی، با سفر بدون ویزا به ۱۷۶ کشور در جایگاه پانزدهم قرار گرفته است. این کشور در سال ۲۰۱۲، در رتبه ۶۴ دیده می‌شد.

پاسپورت ایران، در لیست جدید منتشرشده، در جایگاه ۱۰۲ قرار گرفته است و شهروندان ایرانی می‌توانند بدون ویزا به ۵۹ کشور سفر کنند.

در انتهای این رده‌بندی نیز، مطابق این چندساله، کشورهای افغانستان (۲۷ کشور)، عراق (۲۹ کشور) و سوریه (۳۰ کشور) دیده می‌شوند‌.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *