رونق گرفتن برنامة اخذ شهروندی دومینیکا در سال 2022

   امنیت و پایداری تنها دو واژه نیستند که ما درباره وضعیت دنیا آنها را به کار می‌بریم، به‌خصوص در دو سال اخیر. شیوع همه‌گیری کووید نه‌تنها بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی گذاشته، بلکه تنش‌های اجتماعی-سیاسی را نیز به منصه ظهور رسانده است.

            این موضوع به طور کلی برای کشورهای در حال توسعه صدق می‌کند. اقتصاد ناپایدار این کشورها باعث مشکلات بیشتری برای شهروندان‌شان شده، و بسیاری از سرمایه‌داران بومی در حال جستجو برای جایی هستند که بتوانند آینده خود را تضمین نموده و نیز خانواده خود را در شرایطی آزادتر و پایدارتر برای سال‌های آتی قرار دهند.

 

برگزاری وبینار درباره انتخاب تابعیت دومینیکا

            در ماه فوریه سال جاری میلادی، جلسه‌ای به صورت زنده و آنلاین با مشارکت شرکت CS Global Partners برگزار شد. بحث‌های این نشست حول توانایی‌های کشور دومینیکا برای میزبانی سرمایه‌گذاران خارجی جهت اخذ تابعیت دوم می‌گشت. نمایی از آینده این سرمایه‌گذاران در دومینیکا و شرایط لازم برای اخذ پاسپورت از طریق برنامه سرمایه‌گذاری و نیز جنبه‌های جذاب این کشور برای سرمایه‌گذاران خارجی از سرتاسر دنیا از دیگر مباحث این وبینار بودند.

            برگزاری این جلسه با نام «مسیری به‌سوی کامیابی: آینده خود را با تابعیت دومینیکا تضمین کنید.»، با حضور نخست‌وزیر دومینیکا، دکتر روزولت اسکریت، و نماینده ویژه دولت در امور سرمایه‌گذاری و نیز مدیرعامل شرکت CS Global Partners برگزار شد.

 

گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی و خانواده‌شان

            برنامه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری در سال 1993 پایه‌گذاری شده، و این برنامه را به یکی پایدارترین برنامه‌ها در نوع خود در دنیا تبدیل نموده است. سرمایه‌گذاران از تمامی نقاط جهان می‌توانند مطمئن باشند که این برنامه توسط روش‌های موفقیت‌آمیزی به صورت قانونی کنترل می‌شوند.

            نماینده ویژه دومینیکا در این جلسه گفت: «فرآیند درخواست برای برنامه سرمایه‌گذاری در دومینیکا بسیار ساده و سرراست است، و ما یکی از مؤثرترین مسیرهای رسیدن به اخذ شهروندی را در تمام دنیا داریم.»

            برنامه اخذ تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری بر مجموع شرایط هر متقاضی و برآیند آنها تمرکز می‌کند. در نتیجه، تنها به آن دسته از افراد تابعیت خواهد داد که صلاحیت‌شان مورد تأیید قرار گرفته باشد. در راستای اطمینان از اعتبار افراد درخواست‌کننده و پذیرش پرونده آنها، راستی‌آزمایی مدارک و اسناد ارسالی برای متقاضیان بالای 16 سال با دقت کامل و در چند مرحله انجام خواهد شد.

            نخست‌وزیر دومینیکا در همین مورد خاطرنشان کرد: «به عنوان یک ملت، در این نوع از سرمایه‌گذاری خارجی اهمیت دارد که لزوم راستی‌آزمایی هر پرونده را درک کنیم. ما به جامعه بین‌الملل تعهد داریم که موارد امنیتی شهروندان خود را حفاظت کرده و مطمئن شویم که پاسپورت‌های آنها حین سفر مورد شک و ظن قرار نخواهد گرفت.»

            برنامه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، یک برنامه اختصاصی و خانواده‌محور بوده که بر اساس کنار هم نگاه داشتن خانواده‌ها طراحی شده است. چنین تمهیداتی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که نه‌تنها فامیل درجه اول خود را در پرونده قرار داده، بلکه برای خانواده همسرشان نیز بتواند درخواست شهروندی دهد.

 

مزایای بی‌نظیر اجتماعی و اقتصادی

            علاوه بر اطمینان خاطر از فرآیند برنامه سرمایه‌گذاری دومینیکا، به دلیل اجرای چندلایه راستی‌آزمایی هر پرونده، درخواست‌کنندگان برای این برنامه می‌توانند از مزایای اجتماعی و اقتصادی شهروندی دومینیکا نیز بهره‌مند شوند.

            تجار و کارآفرینان، صرف نظر از این‌که از کجای دنیا آمده باشند، می‌توانند از حقوق شهروندی و مزایای تابعیت دومینیکا استفاده کرده و لذت ببرند. این حقوق برای آنها شرایط اقتصادی و کسب‌وکار را در آنجا ارتقاء می‌بخشد.

            کشور دومینیکا در نزدیکی ایالات متحده آمریکا قرار داشته و پیوندهای محکمی نیز با کشورهای انگلستان و کانادا دارد. این موضوع، دومینیکا را به شاهراهی ارزشمند در راستای دسترسی آزاد برای فعالیت‌های اقتصادی تبدیل نموده است. ارز رایج کشور دومینیکا نیز وابستگی محکمی با دلار آمریکا دارد. برای یک سرمایه‌گذاری به ارزش حدود 250 هزار دلار، یک فرد خارجی می‌تواند شهروندی دومینیکا را برای خود و خانواده‌اش به دست آورد.

            دومینیکا طی 42 سال گذشته و پس از استقلال از بریتانیا، توانسته پیشرفت چشمگیری را به نمایش بگذارد. در سال 2022، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد این کشور حدود 5.5 درصد رشد داشته باشد.  

            نخست‌وزیر دومینیکا معتقد است: «برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری نقشی کلیدی در رشد اقتصادی کشور پس از توفان ویرانگر ماریا در سال 2017 بازی کرده است. چنین جذب سرمایه‌ای باعث شد تا زیرساخت‌های کشور مجدداً پایه‌ریزی شود. ما مطمئن هستیم که نرخ رشد اقتصادی در سال‌های آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد، اگر همچنان سرمایه‌گذاران خارجی به توجه خود به دومینیکا ادامه دهند.» 

            خدمات آموزشی و بهداشتی در دومینیکا نیز طی سال‌های گذشته به بالاترین سطح ممکن نزدیک شده و همه این امکانات در اختیار سرمایه‌گذاران برنامه اخذ شهروندی قرار خواهند داشت. این کشور در سیستم آموزشی و نیز مسائل مربوط به زنان و جوانان سرمایه‌گذاری قابل توجهی را انجام داده است. در همین راستا، با آموزش حرفه‌ای پزشکان بومی و نوسازی زیرساخت‌ها، سیستم بهداشتی دومینیکا نیز پیشرفت زیادی را تجربه نموده است.

 

شهروندی دومینیکا؛ بهترین گزینه برای تابعیت دوگانه

            از سال 1993 که برنامه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری اجرایی شده است، این برنامه مهاجرتی معمولاً جزو بهترین برنامه‌ها از نوع خود در دنیا بوده که طبق رده‌بندی‌های جهانی منتشر شده است. چنین انتخابی بر مبنای حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری، راستی‌آزمایی پرونده‌ها، فرآیند ساده بررسی و زمان کوتاه پاسخ‌دهی به متقاضیان انجام گرفته است.

 

           

 

 

https://www.cbiu.gov.dm/thrive-in-2022-with-second-citizenship-in-dominica/

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *