به‌روزرسانی ویزای طلایی امارات – 2022

دولت کشور امارات، روز 18 آوریل 2022، فرمان اجرایی جدیدی دربارة قوانین اقامت و ورود به این کشور را تأیید و تصویب نمود. این قوانین به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در صورت دارا بودن شرایط تعیین‌شده، با سهولت بیشتری در این کشور زندگی، کار و سرمایه‌گذاری کنند.

این سیستم اجرایی ورود و اقامت جدید به امارات، در راستای جذب و حفظ افراد مستعد و نیروی کار متخصص از سرتاسر دنیا برنامه‌ریزی شده تا بازار کار کشور امارات را رقابتی و پویا کرده و حس ثبات را به افراد مقیم و خانوادة آنها در داخل کشور القاء کند.

 

اقامت طلایی

لوایح قانونی جدید معرفی‌شده برای برنامة «ویزای طلایی» امارات، ضوابط در دسترس بودن برنامه را برای افراد بیشتری تسهیل نموده و مزایای ویزای طلایی را نیز افزایش داده است. این اقامت بلندمدت و 10ساله به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، افراد مستعد و استثنایی، دانشمندان و متخصصین، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه و همچنین پیشگامان برنامه‌های بشردوستانه اعطاء می‌شود.

برنامة جدید معرفی‌شده، به دارندگان ویزای طلایی امارات اجازه می‌دهد تا افراد درجه‌اول خانواده، یعنی همسر و فرزندان خود را با شرایط سنی جدید به‌همراه داشته باشند. حداکثر سن فرزندان پسر از 18 سال به 25 سال افزایش یافته و فرزندان دختر، در صورتی که مجرد باشند، بدون محدودیت سنی می‌توانند همراه خانوادة خود اقامت بلندمدت امارات را کسب نمایند. در ضمن، دیگر برای افراد دارندة ویزای طلایی امارات، محدودیتی برای طول زمانی که خارج از خاک این کشور می‌توانند بمانند وجود نخواهد داشت.

مزایای دیگر برنامة جدید به افراد خانواده تعلق دارد؛ در صورتی که فرد اصلی دارای اقامت به هر دلیلی از دنیا برود، خانوادة وی می‌توانند تا پایان اعتبار اقامت خود در کشور امارات مانده و از مزایای آن بهر‌مند گردند.

 

ویزای طلایی برای دانشمندان

این نوع اقامت به دانشمندان و محققانی داده می‌شود که در زمینة تحقیقی خود که توسط وزارت علوم امارات مفید تشخیص داده شده، دستاوردهای مهمی را کسب کرده و تأثیرگذار بوده باشند.

افراد درخواست‌کننده برای این ویزا باید دارای مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی، تکنولوژی، علوم انسانی و یا علوم طبیعی از یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا باشند.

 

ویزای طلایی برای متخصصین

تغییرات برنامة جدید برای این دسته از واجدین شرایط ویزای طلایی چشمگیر بوده است تا نیروهای متخصص با مدرک دانشگاهی معتبر و تجربة کاری لازم در تمامی رشته‌ها مانند: پزشکی، علوم و مهندسی، فناوری اطلاعات، تجارت و مدیریت، علوم آموزشی، حقوق، علوم فرهنگی و اجتماعی بتوانند جذب کشور امارات بشوند.

متقاضیان این ویزا می‌بایست یک قرارداد استخدامی معتبر را درون کشور امارات دارا باشند و بر اساس رتبه‌بندی «ادارة استخدامی امارات»، شغل آن‌ها باید در سطح اول یا دوم طبقه‌بندی شده باشد. حداقل تحصیلات این افراد نیز باید مدرک کارشناسی یا مدرکی معادل آن بوده، و در ضمن حقوق دریافتی ماهیانه‌شان نباید کمتر از 30 هزار درهم باشد.

 

ویزای طلایی برای افراد مستعد

ویزای طلایی امارات همچنین به افرادی داده خواهد شد که در یکی از زمینه‌های اساسی و مهم به عنوان افراد مستعد و خاص شناخته می‌شوند. مدرک تحصیلی برای این دسته از واجدین شرایط اهمیتی نداشته و همچنین شرایط شغلی، سطح تخصص و حقوق ماهیانه نیز تأثیری در جذب این افراد نخواهد داشت.

در عوض، آن‌ها باید دارای یک معرفی‌نامه یا توصیه‌نامه‌ای از دولت محلی یا فدرال کشور امارات باشند که ثابت می‌کند در یکی از زمینه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، فناوری دیجیتال، نوآوری و اختراع و دیگر زمینه‌های اساسی استعداد خاص و ویژه‌ای را دارا هستند.

 

ویزای طلایی برای سرمایه‌گذاران در بخش املاک

سرمایه‌گذاران در بخش املاک و مستغلات می‌توانند با خرید یک ملک داخل کشور امارات به ارزش حداقل 2 میلیون درهم ویزای طلایی این کشور را به‌دست آورند.

بر طبق قوانین جدید، سرمایه‌گذاران خارجی همچنین می‌توانند با اخذ  وام از یک بانک تعیین‌شده در داخل کشور امارات نیز ملک انتخابی خود را بخرند. این افراد در ضمن، این گزینه را دارند که در یک یا چند ملک پیش‌ساخته و مورد تأیید کشور امارات نیز سرمایه‌گذاری کرده، به این شرط که میزان سرمایه‌گذاری آنها در این املاک کمتر از 2 میلیون درهم نباشد.

 

ویزای طلایی برای کارآفرینان

قوانین اجرایی جدید طوری طراحی شده‌اند تا کارآفرینان بیشتری مشمول اخذ ویزای طلایی امارات بشوند؛ یک متقاضی کارآفرین باید مالک یا شریک یک استارت‌آپ ثبت‌شده در داخل کشور امارات بوده و درآمد خالص این کسب‌وکار نباید در طول یک سال کمتر از 1 میلیون درهم باشد.

به‌علاوه، برای کسب ویزای طلایی از سوی این کارآفرینان، آن‌ها ملزم به اخذ تأییدیه برای ایجاد یک استارت‌آپ از سوی وزارت اقتصاد امارات می‌باشند که با آن می‌توانند برای گرفتن اقامت طلایی این کشور درخواست دهند.

از این گذشته، اگر فرد متقاضی ویزای طلایی، بنیان‌گذار (یا یکی از بنیان‌گذاران) یک پروژة کارآفرینی قدیمی بوده که آن را به مبلغ خالص حداقل 7 میلیون درهم قبلاً فروخته است، قادر خواهد بود تا برای اخذ ویزای طلایی امارات اقدام نماید. کسب تأییدیة وزارت اقتصاد برای این دسته از افراد نیز الزامی می‌باشد.

 

ویزای طلایی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه

این دسته از افراد واجد شرایط، برای اخذ ویزای طلایی، دانشجویان نخبه‌ای هستند که در مقطع دانشگاهی در امارات در حال تحصیل بوده و یا از یکی از دانشگا‌های این کشور یا 100 دانشگاه برتر دنیا فارغ‌التحصیل شده‌اند. معیار انتخاب این افراد ضوابط خاصی شامل؛ عملکرد دانشگاهی، میانگین نمرات و معدل‌شان، زمان فراغت از تحصیل و رتبة جهانی دانشگاه محل تحصیل آن‌ها خواهد بود.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *