,

احتمال پایان برنامه ویزای طلایی پرتغال

آنتونیو کاستا، نخست‌وزیر پرتغال، طی نشستی در لیسبون اعلام کرد که دولت این کشور در حال بررسی بستن برنامه محبوب ویزای طلایی پرتغال است.
او طی اظهارنظری گفت: “ما در حال بررسی مجدد برنامه‌های مهاجرتی کشور هستیم که یکی از آن‌ها ویزای طلایی است، که شاید تا الان اهداف موردنظر ما را تامین کرده است ولی در حال حاضر دیگر توجیهی برایش وجود ندارد.”
هدف موردنظر نخست‌وزیر که در اظهاراتش به آن ارجاع داده شده است، همان موردی است که هنگام معرفی ویزای طلایی پرتغال به آن اشاره شده بود: کمک به بازسازی اقتصاد کشور پرتغال، به‌ویژه در بخش املاک و مستغلات طی بحران اقتصادی بین سال‌‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ در این کشور.
نخست‌وزیر پرتغال همچنین اشاره کرد که هنگام بررسی مجدد تمام برنامه‌های مهاجرتی، دولت همه فرضیه‌های ممکن را در نظر خواهد گرفت و پس از آن تصمیم نهایی را اعلام می‌کند. در حال حاضر، تمرکز دولت بر این است که آیا اعطای ویزای طلایی همچنان توجیه دارد یا خیر.
در واکنش به این خبر، یکی از وکلای متخصص ویزای طلایی پرتغال اعلام کرد که صرف‌نظر از تصمیم دولت پس از بررسی این برنامه، بعید است تا سال ۲۰۲۴ تاثیری مستقیم بر اجرای برنامه گذاشته شود. او افزود که هیچ نشانه‌ای دیده نمی‌شود که درآمد حاصل از این برنامه در بودجه سال ۲۰۲۳ کشور پرتغال لحاظ نشود و تا سال آینده احتمال لغو برنامه منتفی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *