پرسش‌های رایج برنامه اقامتی دومینیکا

اقامت دومینیکا

برنامه‌ای است که افراد از طریق آن می‌توانند در کشور دومینیکا با خرید املاک و مستغلات مورد تأیید دولت و یا اهدای پول به پروژه‌های متنوع اقتصادی برای اخذ تابعیت این کشور درخواست داده و آن را کسب کنند. برنامه «اخذ تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری» توسط لایحه‌ای که مجلس این کشور آن را تصویب نموده به صورت قانون درآمده است.

کسب شهروندی دومینیکا از طریق تولد در آن، ازدواج با یک شهروند، داشتن والدین دومینیکایی و در نهایت درخواست برای برنامه «اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری» ممکن است.

در راستای تصاحب پاسپورت دومینیکا، هر شخص باید ابتدا شهروند این کشور باشد. هر فردی که در خاک این کشور متولد شده باشد، به طور خودکار پاسپورت دومینیکا را خواهد داشت، در حالی که افرادی با ملیت خارجی که والدین و یا همسرشان شهروند دومینیکا باشند و مدت 3 سال را به طور پیوسته در این کشور اقامت داشته باشند طبق مقررات صلاحیت کسب شهروندی دومینیکا را خواهند داشت.

بله. سابق بر این، برنامه سرمایه‌گذاری دومینیکا با نام برنامه اقتصادی دومینیکا شناخته می‌شد. بر اساس این برنامه، متقاضیان تنها گزینه اهدای پول برای پروژه‌های دولتی را برای انتخاب داشتند. با این حال، از سال 2015 دولت دومینیکا گزینه خرید املاک و مستغلات را نیز پیش پای سرمایه‌گذاران گذاشت تا بین دو گزینه یکی را انتخاب کنند. پس از آن، نام این برنامه اقامتی به برنامه «اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری» تغییر پیدا کرد.

این کلمه مخفف «بخش اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری» (Citizenship by Investment Unit) می‌باشد که بر اساس مصوبه پارلمان دولت دومینیکا در سال 2015 تأسیس شده است.

خیر. تمامی پرونده‌های اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری می‌بایست از طرف یک وکیل تأیید و ثبت‌شده از طرف دولت دومینیکا مورد درخواست قرار بگیرند. تنها از این روش است که فرآیند بررسی پرونده آغاز خواهد شد.

وکلای مجرب ما در EndVisa برای ثبت پرونده‌های سرمایه‌گذاری شما بهترین و سریع‌ترین مسیر را فراهم خواهند آورد.