اعلام برنامه جدید اقامت دایم مالتا

اقامت مالتا

از ابتدای ماه آوریل سال جاری، کشور مالتا برنامه اقامت دایم جدید خود را جایگزین برنامه ویزای اقامتی سابق شده است به طور رسمی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در این کشور افتتاح نمود. قوانین مؤثر و اصلی برنامه جدید تغییرات اساسی و بنیادین نسبت به شرایطی که در ژانویه اعلام شده بود نداشته است. طبق مقررات تازه، به طور خلاصه شرایط اخذ اقامت مالتا از طریق سرمایه‌گذاری به صورت زیر است.

در ادامه مقررات و قوانین سابق، گزینه سرمایه‌گذاری روی سهام دولتی با مبلغ 250 هزار یورو به طور کامل حذف شده است، در حالی که حداقل سرمایه برای خرید املاک و مستغلات به 300 هزار یورو در مناطق جنوبی مالتا و 350 هزار یورو برای سایر مناطق کشور افزایش داشته است. لازم به ذکر است که این سرمایه باید طی حداقل 5 سال گذشته برای متقاضی به دست آمده باشد. در برنامه جدید، تغییری در حداقل سرمایه برای اجاره یک ملک مشاهده نمی‌گردد.  دولت مالتا برای جبران حذف سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام، مبلغ مورد نیاز برای اهدای دولتی غیر قابل استرداد را افزایش داده است؛ برای افرادی که قصد اجاره یک ملک را دارند، حداقل پرداختی به آنها 58 هزار یورو می‌باشد، در حالی که متقاضیانی که گزینه خرید ملک را انتخاب کرده‌اند 28 هزار یورو از دولت دریافت خواهند کرد.

سرمایه‌گذاران چه گزینه اجاره ملک یا گزینه خرید ملک را انتخاب نمایند، ضروری است که تمامی آنها مبلغ 40 هزار یورو که یک‌چهارم آن ابتدا دریافت می‌گردد را جهت هزینه‌های اجرایی و اداری پرداخت نمایند.  تمامی متقاضیان همچنین ملزم می‌باشند مبلغ 2 هزار یورو جهت پرداخت به «خیریه‌های مورد تأیید یا سازمان‌های غیر دولتی فرهنگی، ورزشی، علمی و حفاظت از حیوانات» به صورت داوطلبانه اهدا نمایند. سرمایه‌گذاران باید از ابتدا حداقل مبلغ 500 هزار یورو در اختیار داشته باشند که از این میزان، 150 هزار یورو را در اختیار خود نگاه دارند. چارلز میزی، مدیر اجرایی برنامه اقامتی مالتا، می‌گوید: «بر اساس تجربه‌های حاصل شده تا کنون از برنامه‌های پیشین، ما یک پیشنهاد جامع را در اختیار گذاشتیم که هم برای متقاضیان و هم برای کشور ارزش اقتصادی بیشتری فراهم خواهد آورد. توقع داریم این برنامه جدید مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته موفق باشد.»

یکی از مشاوران شرکت‌های معتبر مهاجرتی نیز طی اظهار نظری گفته است که: «ما از راه‌اندازی برنامه جدید کشور مالتا و تغییرات آن استقبال می‌کنیم. جایگزینی اهدای دولتی به متقاضی به جای گزینه خرید سهام خبر خوشی درباره این برنامه به حساب می‌آید. در حالی که دنیا به سمت بازگشایی می‌رود، مطمئن هستیم که تقاضا نیز برای برنامه اقامتی مالتا افزایش خواهد یافت.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *