پاسپورت کانادا ارزشمندترین پاسپورت دنیا

صعود ارزش پاسپورت کانادا در سال ۲۰۲۲

 

پاسپورت کانادا که همواره یکی از ارزشمندترین پاسپورت‌های دنیا به حساب می‌آید، در رتبه‌بندی پاسپورت‌های دنیا در سال ۲۰۲۲ رده بالاتری را کسب کرده است.

آخرین نتیجه از رتبه‌بندی پاسپورت‌های دنیا از سوی شرکت “هنلی” که دسترسی بدون ویزای ۱۹۹ پاسپورت را به ۲۲۷ مقصد دنیا مورد بررسی قرار می‌دهد، به تازگی منتشر شد. پاسپورت کانادا در این رتبه‌بندی مجددا به رده‌های بالای این جدول صعود کرده است.

در این رتبه‌بندی، مجموع امتیازات هر پاسپورت برابر است با تعداد مقصدهایی که بدون ویزا با آن پاسپورت می‌توان به آنها سفر کرد. امتیاز ۱۸۵ که کانادا آن را کسب کرده بدین معناست که دارندگان پاسپورت کانادا می‌توانند بدون اخذ ویزا به ۱۸۵ کشور در دنیا سفر کنند.

کشورهای استرالیا، جمهوری چک، یونان و مالتا نیز با همین امتیاز در کنار کانادا رتبه هفتم را با هم در جدول اشغال کرده‌اند. در صدر این رتبه‌بندی، دو کشور ژاپن و سنگاپور هر دو با ۱۹۲ امتیاز مقام اول را دارند. آلمان و کره جنوبی به طور مشترک رده دوم را گرفته و به دنبال آنها ۴ کشور ایتالیا، اسپانیا، فنلاند و لوکزامبورگ جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌اند. اتریش، دانمارک، فرانسه، هلند و سوئد در مقام چهارم و پس از آنها ایرلند جنوبی و پرتقال رتبه پنجم را کسب کرده‌اند. رتبه بالایی کانادا، یعنی رتبه ششم، توسط ۵ کشور در کنار هم اشغال شده‌است. این کشورها عبارتند از: ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، نیوزیلند، نروژ و سوییس.

در آخرین رتبه‌بندی پاسپورت‌های دنیا از سوی شرکت “هنلی”، پاسپورت کانادا برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۴ صعود قابل توجهی نشان داده است، زمانی که رتبه دوم جدول را کسب کرده بود. سال پس از ۲۰۱۴، پاسپورت کانادا به رتبه چهارم سقوط کرد و سپس به رتبه ششم، و این رتبه را برای ۴ سال حفظ کرد. در سال ۲۰۲۰، پاسپورت کانادا برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۱ به رتبه نهم پاسپورت‌های دنیا تنزل پیدا کرد. سال ۲۰۲۱ با یک رتبه صعود هشتم و امسال نیز با صعود یک پله‌ای رتبه هفتم را در این رتبه‌بندی اشغال کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *