پاسپورت فرانسه برای سرمایه‌گذاران مستعد خارجی

برنامه مهاجرتی کشور فرانسه برای افراد توانا و بااستعداد با نام France’s Talent Passprt  کمتر دیده و شناخته شده است. این برنامه که زیرشاخه برنامه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کسب و کار (Business Investor Programe)  قرار می‌گیرد، یکی از گزینه‌های قابل دسترس کسب تابعیت کشور فرانسه به شمار می‌رود. از دیگر برنامه‌های مشابه آن در زیرشاخه سرمایه‌گذاری در کسب و کار می‌توان به برنامه‌های ویزای خوداشتغالی آلمان (Germany Self-Employment Visa) و ویزای E2 ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

متقاضیان مورد پذیرش قرار گرفته در این برنامه، اجازه اقامت موقت برای ۴ سال را در کشور فرانسه اخذ می‌کنند که در صورت برآورده کردن شرایط مالی مورد نظر، این اقامت قابل تمدید خواهد بود. در ۵ سال بعدی اقامت موقت متقاضی، وی می‌تواند به اقامت دایمی دست پیدا کند و در این صورت قادر خواهد بود سرمایه خود را پس گرفته بدون این که اقامت قانونی خود را از دست بدهد. دارندگان اقامت دایم فرانسه همچنین می‌توانند برای کسب تابعیت درخواست دهند، اگرچه برای موفقیت در این مورد باید آزمونی را از سر بگذراند که یادگیری زبان فرانسوی یکی از اجزای این آزمون خواهد بود.

برای احراز شرایط اخذ اقامت موقت اولیه چهار ساله فرانسه در این برنامه، هر متقاضی باید -به صورت شخصی و یا از طریق یک شرکت که حداقل ۳۰ درصد سهام آن را در اختیار دارد- متعهد شود که حداقل مبلغ ۳۰۰ هزار یورو در بخش کسب و کار پایدار کشور فرانسه سرمایه‌گذاری نماید. این میزان سرمایه می‌بایست باعث ایجاد یا حفاطت از شغل برای اتباع این کشور طی ۴ سالی شود که متقاضی اقامت موقت دریافت نموده است، و سرمایه‌گذار موظف است که حداقل ۱۰ درصد سهام شرکتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده را مالک شود.

همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی اصلی این برنامه می‌توانند بلافاصله پس از اخذ اقامت موقت وی، تحت ویزای خانواده افراد بااستعداد، به او بپیوندند. ۶۰۰ یورو برای هزینه بررسی پرونده در این حالت اضافه شده و جهت اضافه شدن همسر به پرونده ۲۶۹ یورو و برای هر فرزند ۹۹ یورو نیز توسط متقاضی اصلی باید پرداخت گردد.

در ادامه مطلب، مزایا و البته معایب این برنامه مهاجرتی کمتر دیده شده را ذکر خواهیم کرد:

مسیری برای اخذ شهروندی فرانسه، اما با هزینه‌های مالیاتی بالا

با به دست آوردن شهروندی کشور فرانسه، ابتدا باید اقامت دایم این کشور را اخد نمایید. برای کسب اقامت دایم فرانسه نیز باید بخش اعظم هر سال را در این کشور زندگی کنید. در نتیجه، شما مشمول مالیات دولتی به عنوان یک فرد مقیم فرانسوی خواهید شد. و فرانسه جزو کشورهایی است که مالیات زیادی از شهروندانش اخذ می‌کند. حداکثر مالیات بر درآمد در این کشور چیزی حدود ۴۵ درصد می‌باشد. این مالیات بر سود سرمایه، ارث و دارایی‌های فرد مقیم اعمال می‌گردد.

هزینه منطقی برای اخذ تابعیت یک کشور اروپایی، اما در مدت زمانی طولانی

سرمایه‌گذاری حداقل 300 هزار یورو برای اخذ شهروندی یک کشور پیشرفته اروپایی، به نسبت هزینه‌ای منطقی به شمار می‌آید؛ این مبلغ تقریباً برابر است با حداقل هزینه برای اخذ ویزای طلایی پرتغال و یونان، و مقدار معنادار و کمتری از کسب اقامت اسپانیا. اما بر خلاف ویزاهای فوق، برنامه اخذ پاسپورت فرانسه برای سرمایه‌گذاران مستعد از طریق سرمایه‌گذاری، یک برنامه فعال برای متقاضی آن خواهد بود؛ بدین معنا که شما باید در خاک فرانسه حضور داشته و به صورت فعال به کسب و کار خود بپردازید. با انتخاب این برنامه نمی‌توانید فقط سرمایه‌گذاری کرده و بدون حضور خود در این کشور به هدف خود دست پیدا کنید. بنا بر این، شاید سرمایه مورد نظر برای اخذ پاسپورت فرانسه از این طریق منصفانه به نظر برسد، اما زمان دستیابی به آن خیر.

استاندارد بالای زندگی و البته هزینه‌های بالا برای زندگی

تمامی جنبه‌های سبک زندگی در فرانسه از بهترین‌های خود در دنیا می‌باشند؛ کشوری غنی از معماری، هنر، غذاهای دلپذیر، مناظر زیبا و مکان‌های تاریخی که مشهورترین‌ها در نوع خود به شمار می‌روند. از ورزش اسکی تا شنا، از موزه‌ها تا رخدادهای بین‌المللی ورزشی سبکی از زندگی در فرانسه هستند که به اعتقاد خود فرانسوی‌ها جای دیگری نمی‌توان آنها را پیدا کرد.

اما این سبک زندگی هزینه کمی نخواهد داشت!

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شهر پاریس بیست‌وپنجمین شهر گران دنیا اعلام شده و از شهری مانند سانفرانسیسکو نیز بالاتر ایستاده. هزینه تخمین زده شده برای هر ماه زندگی در این کشور منحصر به فرد، برای یک خانواده چهار نفره (همرا با اجاره منزل) چیزی حدود 6000 یورو می‌باشد.

اجازه سرمایه‌گذاری در تقریباً هر کسب و کاری، اما با تأیید دولت این کشور نسبت به بررسی‌های فردی سرمایه‌گذار

سرمایه‌گذارانی که در برنامه اخذ پاسپورت افراد مستعد برای فرانسه شانس خود را امتحان می‌کنند، آزادی خواهند داشت تا هر کسب و کار مورد علاقه خود را در هر منطقه از این کشور انتخاب نمایند. البته تأیید آن بستگی به شرایط پرونده و وضعیت شخصی سرمایه‌گذار و نیز به پذیرش از سوی افسر مهاجرتی پرونده خواهد داشت.

هیچ اصول مشخصی برای پذیرش یک درخواست در این برنامه اقامتی وجود ندارد. شما باید ابتدا سرمایه‌گذاری کرده و امیدوار باشید تا درخواست‌تان مورد تأیید قرار بگیرد. برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و شانس بالای تأیید پرونده خود بهتر است تا از مشاوره با وکلای باتجربه بهره ببرید تا از ضرر مالی جلوگیری نمایید.

 

این برنامه برای چه افرادی مناسب است؟

برنامه مهاجرتی اخذ پاسپورت فرانسه برای افراد مستعد از طریق سرمایه‌گذاری، و هر برنامه مهاجرتی فعال مشابه این برنامه، برای آن دسته از افرادی مناسب است که علاقه دارند به طور کامل به یک کشور دیگر نقل مکان کرده کسب و کار خود را با سرمایه خودشان آغاز کنند. شرط دشوار حضور دایمی در فرانسه برای رسیدن به اهداف این برنامه ضروری است، و برای افرادی که می‌خواهند در کشوری غیر از کشور خودشان سرمایه‌گذاری کرده اما به آنجا مهاجرت نکنند مناسب و عملی نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *