میلیونرها در سال 2022 به کدام کشورها نقل‌مکان می‌کنند؟

میلیونرهای دنیا دوباره به جنب‌وجوش افتاده‌اند. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که تعداد میلیونرهایی که به کشورهای دیگر نقل‌مکان می‌کنند، تنها پس از مدتی که از عادی شدن شرایط همه‌گیری می‌گذرد در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌گردد که در سال 2023 رکورد تازه‌ای را ثبت کند.

این تحقیق که با همکاری شرکت مهاجرتی معتبر «هنلی» انجام پذیرفته است، نشان می‌دهد که روسیه و اوکراین در حال حاضر بزرگترین جمعیت مهاجر افراد بسیار ثروتمند را تشکیل داده است. برخلاف پیش‌بینی‌ها، مقاصدی که به طور سنتی این افراد ثروتمند را جذب خود می‌کرد – مانند بریتانیا و آمریکا – دیگر مورد توجه ثروتمندان نیستند.

در این مطالعه آمده است که تا پایان امسال، توقع می‌رود 88000 میلیونر به کشورهای جدیدی نقل‌مکان کنند، 22000 نفر کمتر نسبت به سال 2019 و پیش از پاندمی. اما برای سال 2023 پیش‌بینی می‌شود که با آغاز دوران پساپاندمی، تعداد میلیونرهای مهاجر به رقم 125000 نفر برسد که تعدادی از این افراد به دلیل تغییرات اقلیمی دست به این نقل‌مکان خواهند زد.

کشورهایی که این ثروتمندان خارجی را جذب می‌کنند، آن دسته از کشورهایی هستند که از لحاظ اقتصادی و سیاسی دارای وضعیت باثباتی بوده، نرخ جرم و جنایت در آن‌ها پایین بوده و فرصت‌های شغلی مناسبی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد.

بر اساس همین گزارش، بزرگترین بازنده در سیر چنین نقل‌مکان‌هایی انگلستان بوده است. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال 2022 حدود 1500 میلیونر از این کشور به مقاصد دیگر مهاجرت کنند. این روند از زمانی آغاز شد که بریتانیا با امضای توافق «برگزیت»، پنج سال پیش، از اتحادیه اروپا خارج شد. آمریکا نیز با این‌که هنوز در جذب افراد ثروتمند خارجی موفق‌ است، اما تعداد آمریکایی‌های ثروتمندی که از این کشور خارج می‌شوند طی چند سال گذشته سیر صعودی داشته است.

از طرف دیگر، کشوری مانند هنگ‌کنگ نسبت به چند سال گذشته میلیونرهای کمتری را از دست داده است. دلیل این کاهش نقل‌مکان خیلی واضح نیست، اما می‌تواند به شرایط همه‌گیری کووید و نیز اقتصاد بی‌ثبات کشورهای اروپایی و آمریکا مرتبط باشد. انتظار می‌رود کشورهایی مانند برزیل و هند در سال 2022، بیشترین تعداد میلیونرها را در یک سال نسبت به کشورهای دیگر از دست بدهند.

در این تحقیق نشان داده می‌شود که کشور امارات متحده عربی، طی سال جاری، با ورود حدود 4000 میلیونر از کشورهای خارجی بیشترین سود و منفعت مالی را از این افراد ثروتمند ببرد. این میزان جذب سرمایه‌دار ورودی به امارات نسبت به سال 2019، حدود 208 درصد رشد را نشان می‌دهد! یکی از دلایل چنین سرعتی در جذب میلیونرها می‌تواند به بالا رفتن ارزش پاسپورت کشور امارات طی چند سال اخیر مرتبط باشد و همچنین به قوانین آسان‌تر اعلام‌شده برای اخذ اقامت این کشور توسط دولت امارات.

باثبات‌ترین کشور در جذب میلیونرهای خارجی در این گزارش، استرالیا می‌باشد که طی 20 سال گذشته با روندی ثابت هرساله حدود 3000 فرد ثروتمند خارجی به آنجا نقل‌مکان کرده‌اند.

با نگاهی کلی به این تحقیق جامع، می‌توان مشاهد نمود که مهاجرت و نقل‌مکان میلیونرها در دنیا پس از دوران پاندمی نسبت به پیش از آن، افزایش یافته و می‌یابد و فقط مقاصد این افراد از سمت کشورهای اروپایی و آمریکا به سوی کشورهای باثبات و در حال توسعه آسیایی تغییر جهت پیدا کرده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *