,

معرفی سیستم جدید مهاجرتی امتیازمحور آلمان

دولت کشور آلمان، جزئیاتی از برنامه جدید مهاجرتی خود را که از پاییز سال جاری به اجرا خواهد گذاشت، منتشر نمود. این برنامه که از طریق آن می‌توان ساده‌تر به شهروندی آلمان دست پیدا کرد، یک برنامه با سیستم امتیازمحور برای مهاجران است که به آنها اجازه خواهد داد به کشور آلمان وارد شوند بدون آن‌که لزوماً یک پیشنهاد کاری داشته باشند. 

اخیراً، وزیر کار دولت فدرال آلمان اولین جزئیات این سیستم مهاجرتی را اعلام نمود. برنامه جدید معرفی‌شده بر اساس کمبود نیروی متخصص داخل آلمان طراحی شده و ورود مهاجرین مورد نظر کشور را تسهیل می‌کند.

دولت اعلام کرده است که این سیستم مهاجرتی یک قانون مدرن برای ورود مهاجرین خواهد بود و می‌توان آن را به‌نوعی نسخه‌ای از “گرین کارت” آمریکایی به حساب آورد. از این‌رو، آن را 《کارت شانس》 (Chancenkarte) نامگذاری کرده‌اند. مبنای ورود هر مهاجر از طریق این سیستم جدید، بستگی به نیاز هر بخش از کسب‌وکار و امتیازات هر متقاضی خارجی خواهد داشت. 

با راه‌اندازی این برنامه، هر ساله، بستگی به نیاز کشور، دولت آلمان کمبود نیروی متخصص را در هر بخش مشخص نموده و بر اساس آن تعداد معینی مهاجر وارد کشور خواهد کرد تا آموزش‌های لازم را پشت‌سر گذاشته و سریعاً جذب بازار کار شوند.

متقاضیان این برنامه باید حداقل ۳ مورد از ۴ ویژگی زیر را برای ورود به آلمان دارا باشند:

* دارای یک مدرک تخصصی یا دانشگاهی معتبر باشند؛

* حداقل ۳ سال تجربه کاری داشته باشند؛

* به زبان آلمانی مسلط بوده و یا از قبل مدتی را در این کشور زندگی کرده باشند؛

* حداکثر سن آنها ۳۵ سال باشد.

قابل ذکر است تمامی شرایط فوق به یک اندازه دارای ارزش بوده و هیچ‌کدام بر دیگری ارجحیت ندارد.

با اجرای این برنامه مهاجرتی جدید، برنامه قبلی ویزای کار آلمان که از طریق پیشنهاد کاری به متقاضیان اعطا می‌شد همچنان برقرار خواهد بود، اما به دلیل مشکلات اداری و زمانی آن، احتمالاً از برنامه جدید《کارت شانس》استقبال بیشتری خواهد شد‌.

در حال حاضر ۴۴ درصد از کسب‌وکارهای داخل کشور آلمان از کمبود نیروی کار متخصص در مضیقه می‌باشند که بالاترین رکورد در چند دهه اخیر به شمار می‌رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *