محبوب‌ترین ویزای ۲۰۲۱ متعلق به کجاست؟

بازگشت ویزای طلایی یونان به صدر جدول محبوب‌ترین‌ها

به دلیل شیوع همه‌گیری طی دو سال گذشته، ویزای طلایی یونان سال پیش قافیه را به برنامه مهاجرتی پرتقال باخت. اما حالا یونان با قدرت بازگشته است، و البته برای گرفتن انتقام.

طبق آمار ارائه شده طی چند روز گذشته، مقامات دولتی یونان فقط طی ماه اکتبر سال جاری 193 ویزای طلایی را برای متقاضیان اصلی و 1078 ویزا برای خانواده این افراد تأیید و صادر نموده‌اند.

با توجه به سیاست‌های مهاجرتی جدید یونان، این کشور از ابتدای سال 2021 تا آخر اکتبر، تعداد 747 پرونده را که شامل متقاضی اصلی و اعضای خانواده‌شان می‌شود پذیرفته است. این تعداد برای اولین بار طی امسال از شمار ویزاهای طلایی صادر شده توسط پرتقال، که در همین بازه زمانی 698 پرونده را مورد تأیید قرار داده، پیشی گرفته است.

این آمار نشان می‌دهد که ویزای طلایی یونان مجدداً به صدر محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی اروپا بازگشته است و شواهد نشان می‌دهد این بازگشت در مراحل اولیه است و ادامه خواهد داشت. 193 پرونده تأیید شده در ماه اکتبر نشان می‌دهد که طی هر هفته از این ماه تقریباً 48 پرونده مورد پذیرش قرار گرفته است، که این میزان از آمار قبلی که در بازه زمانی اول ماه جون تا 30 سپتامبر منتشر شده و 26 پرونده را در هر هفته نشان می‌داد، دو برابر افزایش داشته است. پیش از این، اداره مهاجرت یونان هر سال 3 یا 4 بار داده‌های پذیرش ویزای طلایی خود را اعلام می‌نمود، در حالی که حالا این آمار تقریباً هر ماهه منتشر می‌شود.

اگر صدور ویزای طلایی یونان با همین روند ادامه یابد، می‌توان مشاهده کرد که تا پایان سال 2021 دولت یونان به 1100 متقاضی اصلی اقامت یونان این ویزای طلایی را اعطا نماید. به همین ترتیب، تا پایان سال بعد تعداد کل ویزای طلایی صدر شده از سوی یونان به عدد 10 هزار خواهد رسید. تعدادی که پرتقال در همین سپتامبر به آن رسید.

حدود یک‌چهارم (50 نفر) از سرمایه‌گذارانی که در ماه اکتبر ویزای طلایی یونان را دریافت نمودند تبعه چین بودند. 27 روس، 21 نفر از اهالی ترکیه، 13 لبنانی و 13 تبعه مصر نیز در جمع افرادی بودند که در همین ماه ویزای طلایی را اخذ نموده‌اند. شهروندان آمریکایی در این جدول مقام هفتم را با اخذ 6 ویزا کسب نمودند. در یک نگاه کلی، از ابتدای راه‌اندازی این برنامه، آمریکایی‌ها با کسب 92 ویزای طلایی نهمین کشور پرتقاضا در لیست دریافت اقامت یونان بوده‌اند. بیشتر این تعداد، در 18 ماه گذشته موفق به اخذ این ویزا شده‌اند.

همان طور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، شهروندان ایرانی نیز پس از شهروندان کشورهای فوق بیشترین ویزای طلایی را از یونان اخذ نموده‌اند.

با دقت بیشتر در آمار منتشر شده، خواهیم دید که تعداد اعضای خانواده نیز در متقاضیان کشورهای مختلف گوناگون است. تعداد اکراینی‌هایی که ویزای طلایی یونان را دریافت نموده‌اند به طور متوسط 1.5 نفر بوده، در حالی که تعداد افراد خانواده شهروندان عراقی که این ویزا را اخذ کرده‌اند به طور میانگین به 4 نفر و ایرانی‌ها بین 3 تا 4 نفر رسیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *