سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

سفر به آمریکا از طریق پاسپورت دومینیکا

طی سال‌های گذشته در مورد سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا را زیاد شنیده‌ایم. برای مثال فردی تابعیت کشور دیگری را گرفته و به قولی پاسپورت دوم خود را اخذ نموده است. ابتدا شاید فکر می‌کردیم که فردی که تابعیت کشوری را می‌گیرد باید تابعیت اصلی خود را باطل کند. اما، همیشه این‌گونه نیست. به طور معمول فردی که برای اخذ پاسپورت دوم اقدام می‌کند، می‌خواهد از مزایای پاسپورت جدید خود استفاده نماید. مزایایی که با تابعیت فعلی خود امکان استفاده از آنها را ندارد. یکی از مزیت‌های مهم اخد پاسپورت دوم که شاید برای برخی مهم‌ترین آنها نیز باشد، آزادی سفر برای دارنده تابعیت جدید بدون هیچ گونه محدودیتی خواهد بود. از آنجا که با پاسپورت ایرانی تنها می‌توان به 41 کشور بدون گرفتن ویزا سفر کرد، بسیاری از شهروندان ایرانی مایل هستند که با اخذ پاسپورت کشور دیگری به مقاصد و کشورهای دیگر دنیا نیز بدون ویزا سفر کنند.

پاسپورت دومینیکا، مزایای بسیاری را برای دارندگان آن در بر خواهد داشت. جای تعجب نیست که تقاضای تابعیت دومینیکا، به خصوص از طریق سرمایه‌گذاری، در چند سال گذشته به طور فزاینده‌ای بین علاقه‌مندان مهاجرت محبوب شده است. با پاسپورت دومینیکا می‌توان به بیش از 140 کشور دنیا بدون اخذ ویزا سفر کرد. همین موضوع و زمان کم گرفتن این پاسپورت باعث شده است در حال حاضر تقاضا برای اخذ تابعیت این جزیره زیبا افزایش یابد. اما آیا می‌توان با پاسپورت دومینیکا بدون اخذ ویزا به کشور آمریکا سفر نمود؟

چگونگی سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

بر اساس آخرین رتبه بندی ارزش پاسپورت‌های دنیا، پاسپورت دومینیکا در رده 33 قرار گرفته است و دارنده آن می‌تواند به 143 کشور بدون ویزا سفر کند. انگلستان و کشورهای حوزه شینگن جزو این دسته از کشورها می‌باشند. با این حال، سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا بدون ویزا ممکن نیست و برای سفر به ایالات متحده آمریکا با باید برای اخذ ویزا اقدام نمود. با این وجود، اخذ ویزای آمریکا با تابعیت دومینیکا فرآیند پیچیده و سختی نخواهد داشت. ویزای ورودی برای آمریکا با پاسپورت دومینیکا ویزای B1/B2 خواهد بود که جزو ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا به حساب می‌آید. ویزای B آمریکا برای افرادی صادر می‌گردد که برای مقاصد توریستی و تجاری می‌خواهند وارد کشور آمریکا بشوند.

مدت زمان اعتبار این ویزا برای پاسپورت دومینیکا می‌تواند تا 10 سال باشد. طی این مدت، دارنده ویزا می‌تواند طی هر سال 180 روز را در خاک آمریکا سپری کند. همچنین این ویزا به صورت چند بار ورود (مالتیپل) صادر شده و محدودیتی برای تعداد دفعات ورود متقاضی وجود نخواهد داشت.

نکات مهم سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

برای اخذ ویزای غیرمهاجرتی آمریکا با پاسپورت دومینیکا فرآیند مشکلی پیش روی متقاضی نخواهد بود. با مراجعه به سایت اداره مهاجرت آمریکا و ثبت‌نام در آن، متقاضی ویزای آمریکا باید فرم DS-160 که فرمی درباره اطلاعات عمومی درخواست کننده ویزا است را با دقت تکمیل نماید. در صورت دارا بودن یک خویشاوند یا دوست که در آمریکا اقامت دارد بهتر است که متقاضی آن را در این فرم اعلام نماید. پس از تکمیل فرم مربوطه و تأیید آن و نیز پرداخت هزینه ویزا به صورت آنلاین، دارنده پاسپورت دومینیکا منتظر می‌ماند تا پاسخ اداره مهاجرت آمریکا را دریافت نماید. معمولاً 70 تا 80 درصد درخواست‌های ویزای نوع B آمریکا برای دارندگان پاسپورت دومینیکا مورد تأیید اداره مهاجرت این کشور قرار خواهند گرفت.

نکته مهم: باید توجه داشت که قوانین اقامت سرمایه گذاری آمریکا برای افراد ورودی به این کشور با ویزای توریستی یا تجاری سفت و سخت است. فرد دارنده ویزای آمریکا تنها می‌تواند 180 روز را در هر سال درون خاک آمریکا سپری کند و عدم رعایت این قانون می‌تواند باعث عواقبی برای دارنده پاسپورت دومینیکا برای سفرهای بعدی وی شود.

مهاجرت به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

اما، بسیاری از شهروندان ایرانی که پاسپورت دوم خود را دریافت می‌کنند، اهداف بلندمدت‌تری را نیز دنبال می‌کنند. بسیاری از این افراد می‌خواهند که با پاسپورت دومینیکا به آمریکا مهاجرت دایم کرده و در آنجا به زندگی ادامه دهند. آیا شهرواند ایرانی با پاسپورت دومینیکا به عنوان پاسپورت دوم می‌توانند به کشور آمریکا مهاجرت نمایند؟ جواب این پرسش مثبت است. از آنجایی که اغلب برنامه‌های مهاجرتی آمریکا به روی شهروندان ایرانی بسته است، پاسپورت دومینیکا کمک می‌کند تا یک شهروند ایرانی با پاسپورت دومینیکا و انتخاب برنامه سرمایه‌گذاری در آمریکا مسیر هموارتری را برای اخذ اقامت آمریکا طی نماید.

در شرایط موجود و مسیرهای رسیدن به اقامت آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری، ویزای EB-5 بهترین گزینه موجود می‌باشد. عدم پیچیدگی و فرآیند مشخص این برنامه اقامتی، آن را بین سرمایه‌گذاران خارجی محبوب کرده است. به فرد سرمایه‌گذار در صورت انجام شرایط تعیین شده اقامت دائم آمریکا که «گرین کارت» نیز نامیده می‌شود، اعطا خواهد شد.

جمع بندی

به طور کلی، شایعه سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا زیاد شده و خیلی ها به فکر دریافت پاسپورت این کشور افتاده اند. همان طور که در این مقاله بررسی کردیم این سفر بدون ویزا ممکن نیست.اخذ پاسپورت دوم در دنیا طی چندین دهه اخیر، بسیاری از افراد ثروتنمد و تجار بزرگ دنیا به دلایل گوناگون از سرتاسر دنیا اقدام به اخذ تابعیت دوم برای خود و خانواده‌شان می‌کنند. این موضوع برای شهروندان ایرانی که محدودیت‌های بسیاری را برای سفر یا مهاجرت به کشورهای توسعه یافته دنیا پیش روی خود می‌بینند بهترین گزینه به حساب می‌آید. اخذ تابعیت یک کشور دیگر با کمترین هزینه و در اسرع وقت گزینه بسیار جالبی برای سرمایه‌داران ایرانی خواهد بود تا به طور آزادانه به سرتاسر دنیا آزادانه سفر کرده و در یکی از بهترین کشورهای دنیا به زندگی و تجارت ادامه دهند. مجموعه اندویزا با سال‌ها تجربه در امور مهاجرتی و به خصوص مهاجرت به کشور دومینیکا و اخذ پاسپورت آن، باعث می‌شود تا با کمترین هزینه و صرف حداقل زمان شرایط را جهت سفر و مهاجرت به اقصی نقاط دنیا برای شما سهل و آسان نماید.

برای مشاوره و راهنمایی تکمیلی لطفاً با کارشناسان ما تماس بگیرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *