ثبت شرکت در کانادا

تاسیس شعبه شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا چگونه است

همواره یکی از مسیرهای مهاجرت به هر کشوری تأسیس یک کسب و کار در آن کشور می‌تواند ‌باشد که بسته به قوانین کشور مربوطه این امر به صورت‌های متفاوتی انجام‌پذیر است. کشور کانادا نیز به افراد و سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا با رعایت یک سری قوانین مشخص شده و پرداخت هزینه از سوی متقاضی، شرکت و کسب و کار خود را در این کشور تأسیس نموده و از مزایای آن برخوردار شود.
کشور کانادا که طی دهه اخیر یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا بوده است، مقصد بسیاری از هم‌وطنان ایرانی ما نیز به شمار می‌رود. بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایرانی همواره در کنار مهاجرت به یک کشور علاقه دارند تا کسب و کار مورد علاقه یا سابق خود را نیز آنجا ادامه دهند. ثبت شرکت در کانادا می‌تواند به این آرزوی آنها رخت واقعیت بپوشاند. از آنجا که ثبت شرکت در کانادا یک امر حقوقی به حساب آمده و اقدام برای آن احتیاج به آگاهی از قوانین این کشور دارد، بهتر است تا با مشاوره و راهنمایی وکلای مجرب و بین‌المللی تصمیم به انجام مراحل اجرایی پرونده خود بگیرید.

مختصری درباره اقتصاد کانادا

کانادا کشوری پهناور در آمریکای شمالی با طبیعت و منابع طبیعی غنی و پربار است. از آنجا که جمعیت این کشور نسبت به مساحت آن بسیار کمتر می‌باشد، همواره نیاز به متخصصین و سرمایه‌گذاران را احساس کرده است. این کشور جزو گروه G8 یا 8 کشور بزرگ صنعتی دنیا به حساب آمده و اقتصاد آن تا حد کمی به دولت وابسته است. امروزه، وضعیت اقتصادی کانادا هر چه بیشتر به ایالات متحده آمریکا نزدیکتر شده و از مدل اروپایی فاصله می‌گیرد. در حال حاضر، اقتصاد کشور کانادا بیشتر وابسته به تجارت بین‌المللی، صنایع پیشرفته و منابع طبیعی سرشارش می‌باشد. نرخ بیکاری در سال 2020 و حتی با شرایط همه‌گیری ویروس کووید در این کشور به 5.4 درصد رسید که نسبت به سال 2017 دو درصد کاهش داشته است.

هزینه و شرایط ثبت شرکت در کانادا

شرایط برای ثبت شرکت در کانادا برای شهروندان یا مقیم کانادا و افراد خارجی متفاوت است. به صورت طبیعی، افراد کانادایی گزینه‌های بیشتری نسبت به افرادی دارند که بدون اقامت یا پاسپورت کانادا قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند. همچنین، قوانین فدرال و استانی کانادا جهت ثبت شرکت و راه ‌اندازی یک کسب و کار متغیر می‌باشد و بسته به نوع بیزینس و انتخاب سرمایه‌گذار می‌تواند متفاوت باشد.
از شرایط عمومی ثبت شرکت در کانادا می‌توان به توانایی انتقال پول به صورت آنلاین (دارا بودن یک کارت پرداخت بین‌المللی مانند مستر یا ویزا کارت) و مدارک شناسایی معتبر مانند پاسپورت و شناسنامه نام برد. باقی شرایط و مدارک بسته به انتخاب هر متقاضی و مکان ثبت شرکت می‌تواند متغیر و متفاوت باشد. هزینه ثبت شرکت در کانادا گران نیست و بسته به مکان انتخاب شده توسط متقاضی اندکی متفاوت است. به طور تقریبی هزینه ثبت شرکت در کانادا حدود 200 تا 250 دلار کانادا می‌باشد. این امر می‌تواند به صورت آنلاین نیز انجام پذیرد.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کانادا

برای ثبت شرکت در کانادا، علاوه بر هزینه دولتی و حقوقی ثبت، حداقل سرمایه‌ای نیز برای تأسیس کسب و کار مورد نیاز است. این سرمایه با توجه به نوع شرکت و زمینه فعالیت آن متفاوت می‌باشد. با این حال، اگر متقاضی بخواهد به صورت تقریبی برای ثبت یک شرکت و کسب و کار کوچک در کانادا اقدام نماید، به حداقل 70 تا 200 هزار دلار کانادا همان اول کار لازم خواهد داشت. این میزان سرمایه به عنوان سرمایه اولیه شرکت در حساب بانکی شرکت حفظ خواهد شد.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

هر فرد خارجی که تمایل دارد یک کسب و کار را در کشور کانادا به ثبت برساند، ابتدا و پیش از هر گونه اقدامی باید ایالت و شهر مورد نظر خود را از بین 13 ایالت موجود در کانادا انتخاب نماید. این امر باید بر اساس نیاز ایالت مشخص شده به کسب و کار متقاضی انجام پذیرد و همچنین قوانین مربوط به آن ایالت.
بعد از انتخاب مکان مورد نظر، متقاضی باید یک نام تجاری برای کسب و کار تازه تأسیس خود انتخاب نماید که مورد تأیید دولت کانادا قرار بگیرد. این مرحله بسیار مهم است و کانادا درباره تعیین اسم شرکت سخت‌گیر است. نام یک بیزینس باید با زمینه کاری مورد نظر همخوانی داشته باشد و همچنین مشابهت با شرکت‌های معتبر بین‌المللی و داخل این کشور در آن دیده نشود. متقاضی ثبت شرکت در کانادا می‌تواند برای انتخاب نام مناسب و مورد تأیید کسب و کار خود، با صرف هزینه‌ای، از یک سیستم آنلاین که برای این امر در نظر گرفته شده است استفاده کند. سپس، در صورتی که متقاضی بخواهد به این کشور نقل مکان کرده و شرکت خود را تأسیس نماید، با توجه به زمینه کاری مورد نظر، باید با دارا بودن یک ایده مناسب، یک طرح تجاری کامل تهیه کند تا به تأیید دولت کانادا برسد. برای تهیه این طرح بهتر است تا با وکلای مجرب مشورت شود تا طرح پیشنهادی مورد پذیرش قرار بگیرد. هر فرد خارجی برای ثبت شرکت در کانادا 4 گزینه در اختیار خواهد داشت:

  • ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود: در این نوع ثبت شرکت، متقاضی شرکت خود را به صورت یک فرد حقوقی ثبت کرده و باید اعضای هیئت مدیره کسب و کار خود را تعیین کند.
  • ثبت شرکت به عنوان مالک شخصی: با انتخاب این گزینه، فرد خارجی به طور انفرادی مسئولیت بیزینس خود را بر عهده خواهد داشت و به صورت یک فرد حقیقی شناخته می‌گردد.
  • ثبت شرکت به صورت مشارکتی: در این روش ثبت شرکت، دو یا چند نفر به صورت مشارکتی یک شرکت را ثبت خواهند کرد. در این شیوه که ثبت آن از لحاظ حقوقی پیچیده است، تمامی شرکا به یک اندازه در بیزینس خود مسئول خواهند بود.
  • ثبت شرکت به عنوان شعبه‌ای از یک کسب و کار: هر فرد خارجی که در کشور خود یک کسب و کار فعال و موفق داشته باشد، می تواند برای تأسیس شعبه‌ای از بیزینس خود در کشور کانادا درخواست بدهد. طبق شرایطی که ساده هم نیست، می‌توان کسب و کار خود را در کشور کانادا ادامه و گسترش داد.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا

مزایای ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا برای افراد خارجی که قصد ورود به کانادا و تأسیس کسب و کار خود را دارند، مزایایی را می‌تواند به دنبال داشته باشد:

  • داشتن برنامه‌های مهاجرتی برای افرادی که کسب و کار خود را در کشور کانادا راه اندازی نمایند، شاید مهمترین مزیت ثبت شرکت در این کشور باشد.
  • امنیت بالا در سرمایه‌گذاری در کانادا این کشور را به مقصد بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است. ثبت شرکت در کانادا می‌تواند اولین گام به سوی ورود به این بازار بین‌المللی باشد.
  • نرخ پایین مالیات برای فعالیت تجاری در کانادا مزیت مهم دیگری برای افرادی است که شرکت خود را در این کشور به ثبت می‌رسانند.
  • هزینه پایین ثبت شرکت در کانادا که با حدود 250 دلار می‌توان آن را به انجام رسانید نیز دیگر مزیت ثبت شرکت در این کشور به شمار می‌آید.

قوانین ثبت شرکت در کانادا

قوانین مورد نیاز برای ثبت شرکت در کانادا قوانین پیچیده‌ای نیستند. البته، تا زمانی که متقاضی فقط به ثبت یک شرکت نیاز داشته باشد. در صورتی که وی بخواهد برای تأسیس کسب و کار خود به کشور کانادا نقل مکان کند، قوانین و شرایط سخت‌تر شده و اهمیت بیشتری خواهند یافت. برای ثبت یک شرکت در کانادا تنها انتخاب نوع فعالیت، شهر مورد نظر و نام مناسب برای شرکت در ابتدا کافی به نظر می‌رسد. با این حال، همین موارد نیز نیاز به مشاوره و راهنمایی از سوی وکلای باتجربه خواهند داشت.

ثبت شرکت عمرانی در کانادا

برای ثبت شرکت عمرانی در کانادا، مراحل فوق که توضیح داده شد باید طی شود. تنها مورد مهم این است که برای ثبت یک کسب و کار در این زمینه باید توجه داشت که کدام ایالت و شهر برای تأسیس شرکتی در این زمینه مناسبتر است. از آنجا که کشور کانادا وسعت زیادی داشته، به طور معمول فعالیت‌های عمرانی در اغلب نقاط این کشور یک بیزینس پر سود می‌تواند به حساب آید. لازم به ذکر است که یک شرکت عمرانی باید مشخص نماید که در چه زمینه‌ای قصد دارد فعالیت کند. برای مثال؛ در زمینه ساخت و ساز مسکونی، تجاری و یا صنعتی. نسبت به زمینه این فعالیت‌ها، نیاز ایالت‌های کانادا به فعالیت‌های عمرانی می‌تواند متفاوت باشد.
در مورد سرمایه اولیه این نوع کسب و کارها که متقاضی باید از ابتدا داشته باشد، نوع فعالیت عمرانی تعیین شده توسط متقاضی نقشی اساسی دارد. بسته به طرح تجاری پیشنهادی شرکت به دولت کانادا این سرمایه متغیر خواهد بود.

ثبت شرکت دانش بنیان در کانادا

یکی از مناسب‌ترین و پرطرفدارترین زمینه‌های فعالیت در کانادا و در دنیا، در حال حاضر، تأسیس شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد. به خصوص در کشورهای پیشرفته که بستر مناسب این علم نوپا در آنها مهیا است. در کشور کانادا نیز از کسب و کارهای دانش بنیان حمایت و استقبال مناسبی به عمل می‌آید. برای یک فرد خارجی که می‌خواهد یک شرکت دانش بنیان را در کانادا به ثبت برساند، تمامی مراحل ثبت شرکت همان مواردی است که پیش از این اشاره شد.
با این حال، باید در نظر داشت که کدام ایالت در کشور کانادا برای فعالیت در زمینه علوم دانش بنیان مناسب‌تر است. به طور معمول، ایالت‌های مهم و پرامکانات، مانند ایالات اونتاریو و بریتیش کلمبیا، به این شرکت‌ها بهای بیشتری خواهند داد. پس لازم است در ثبت این نوع از شرکت‌ها در شهرهای مناسب دقت بیشتری شود. از لحاظ سرمایه اولیه نیز، شرکت‌های دانش بنیان به دلیل نیاز به امکانات خاص معمولاً به سرمایه بیشتری از سایر کسب و کارها احتیاج خواهند داشت. ولی می‌توان با یک طرح تجاری مناسب و دقیق از امکانات مالی دولت نیز بهره برد.

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت در کانادا

جهت ثبت شرکت در کانادا به عنوان شعبه و نمایندگی، دو گزینه پیش روی متقاضی می‌باشد. در صورتی که متقاضی یک شرکت فعال و موفق در کشور خود داشته باشد، می‌تواند برای ثبت یک نمایندگی در کشور کانادا درخواست بدهد. این نوع ثبت شرکت در کانادا می‌تواند پیچیده باشد. به این دلیل که دولت کانادا باید شرایط شرکت مادر را مورد بررسی دقیق قرار داده و تأیید کند که شعبه‌ای از این کسب و کار در کشور کانادا موفق خواهد بود و لازم است. نوع دیگر ثبت شرکت از طریق نمایندگی، تأسیس شعبه‌ای از یک شرکت بین‌المللی و معتبر یا کانادایی می‌باشد که در شهر مورد نظر متقاضی، نمایندگی یا شعبه‌ای نداشته باشد. شرایط مورد نیاز برای این نوع ثبت شرکت نیز مشکل و پیچیده است.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا

شاید مهمترین خواسته هموطنان ایرانی ما از ثبت شرکت در کانادا، در نهایت، مهاجرت به این کشور و زندگی در آنجا باشد. ثبت یک کسب و کار در کانادا می‌تواند اولین گام در این فرآیند پر پیچ و خم به شمار آید. با توجه به قوانین مهاجرتی کانادا، تأسیس یک بیزینس در این کشور و برآوردن شرایط مورد نظر دولت کانادا، می‌تواند پس از چند سال منجر به اخذ اقامت دایم کانادا برای فرد سرمایه‌گذار و خانواده‌اش شود. در این صورت، متقاضی باید شرایط خاصی را داشته باشد و نیز مهیا کند. می‌توان از مهمترین این شرایط به داشتن سرمایه کافی برای راه اندازی بیزینس شخصی خود و نیز استخدام تعدادی از شهروندان یا افراد مقیم کانادا اشاره نمود. همچنین دارا بودن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس نیز جهت آغاز به کار یک شرکت در این کشور الزامی است. از آنجا که طی کردن این مراحل تا رسیدن به اقامت دایم کانادا کاری پیچیده و زمان‌بر است، بهتر است که هر متقاضی اخذ اقامت دایم کانادا از طریق ثبت شرکت، با وکلای مجرب و قابل اطمینان مشورت و انجام این فرآیند را به دست آنها بسپارد.

خدمات ثبت شرکت در کانادا در اندویزا

سال‌ها تجربه در امور حقوقی بین‌المللی، مجموعه اندویزا را یکی از مطمئن‌ترین و مجرب‌ترین مجموعه‌ها در زمینه ثبت شرکت در کشورهای مختلف، به خصوص در کانادا، تبدیل کرده است. دفتر مستقل در کانادا و همچنین همکاری با مجرب‌ترین وکلای کانادایی، مجموعه ما را برای هر متقاضی ثبت شرکت در کانادا گزینه‌ای قابل اطمینان می‌سازد. برای مشاوره و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه اندویزا تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *