تغییرات جدید برنامه سرمایه‌گذاری دومینیکا

بر اساس اعلام دولت دومینیکا، برنامه محبوب اخذ شهروندی این کشور از ۱۵ سپتامبر سال جاری شاهد چندین تغییر در مورد افراد وابسته در پرونده و همچنین هزینه‌های دولتی هر پرونده خواهد بود.
تغییرات اعمال شده برای هر مورد به قرار زیر خواهند بود:

تغییرات در قوانین مربوط به افراد وابسته در پرونده
* فرزندان بین ۱۸ تا ۳۰ سال متقاضی اصلی، از این پس تنها در صورتی جزو پرونده به حساب می‌آیند که علاوه‌بر حمایت مالی کامل از سوی والدین، باید در یک موسسه آموزشی عالی در کشور دومینیکا ثبت‌نام و تحصیل نمایند.
تنها استثنا در مورد فوق، دختران مجرد زیر ۲۵ سال خانواده می‌باشند که الزامی به ادامه تحصیل نداشته اما از لحاظ مالی همچنان باید کاملاً تحت حمایت والدین خود باشند.
* والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ متقاضی اصلی یا همسر او، تنها در صورتی جزو پرونده به حساب خواهند آمد که علاوه‌بر حمایت کامل مالی از سوی متقاضی اصلی یا همسرش، حتماً بالای ۶۵ سال سن نیز داشته باشند. در برنامه قبلی، شرط حداقل سن برای این افراد وجود نداشت.
* در برنامه جدید، مقررات مربوط به حضور خواهران و برادران متقاضی اصلی و یا همسر وی در پرونده ملغی اعلام شده و شرایط معرفی‌شده در سال ۲۰۲۰ دیگر اعتبار نخواهد داشت. بنابراین، از این پس، امکان حضور این افراد در پرونده متقاضی اصلی دیگر وجود نخواهد داشت.

تغییرات مربوط به هزینه‌های دولتی برنامه خرید ملک
* از آنجا که حضور برادران و خواهران متقاضی اصلی یا همسرش در پرونده مهاجرتی دیگر امکان‌پذیر نیست، تمامی هزینه‌های دولتی مربوط به آن‌ها نیز حذف خواهد شد.
* گزینه هزینه دولتی برای خانواده‌هایی که دارای ۷ عضو هستند، حذف شده است و از این پس جزو گزینه خانواده‌های بالای ۶ نفر محسوب می‌شوند. هر عضو خانواده پس از ششمین نفر، از این به بعد ۲۵ هزار دلار آمریکا به هزینه‌های پرونده اضافه خواهد نمود.

تغییرات مربوط به هزینه‌های دولتی برنامه اهدای پول
* همانند تغییر در برنامه خرید ملک که در بالا ذکر شد، در این برنامه نیز تمامی هزینه‌های مربوط به خواهران و برادران متقاضی اصلی یا همسرش که دیگر جزو پرونده نیستند، حذف خواهد شد.
* هزینه‌های دولتی برای هر عضو وابسته در خانواده‌ای که بالای ۴ نفر باشد، از این پس بر اساس سن هر نفر محاسبه خواهد شد: این هزینه برای افراد زیر ۱۸ سال، ۲۵ هزار دلار بوده و برای افراد بالای ۱۸ سال ۵۰ هزار دلار تعیین شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *