تعلیق بررسی پرونده‌های سرمایه‌گذاران روسی برای اخذ تابعیت مالتا

            آلکس موسکات، وزیر مهاجرت کشور مالتا، به تازگی اعلام کرد که کشور متبوعش به دلایل سیاسی و امنیتی، و نیز به خاطر تحریم‌های گسترده برعلیه کشورهای روسیه و بلاروس از سوی اتحادیه اروپا، اعطای پاسپورت مالتا را برای شهروندان روس و بلاروس فعلاً به حالت تعلیق درآورده است.

این مقام دولتی مالتا گفته است: «راستی‌آزمایی پرونده‌های اقامتی که ما اینجا انجام می‌دهیم را در هیچ‌کجای دیگر دنیا نمی‌توان مشاهده نمود. در ضمن، کشور ما به سایر کشورها در این مورد آموزش می‌دهد که چطور راستی‌آزمایی باید انجام شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه درباره راستی‌آزمایی متقاضیان، کشور مالتا هزینه زیادی کرده و خواهد کرد. ما در مورد هر سرمایه‌گذار خارجی که به مالتا می‌آید بسیار تحقیق می‌کنیم و نظر من این است که تمام اتباع روسیه شهروندان بدی نیستند.»

با این حال، پارلمان کشور مالتا، طی بیانیه‌ای اعلام نمود که تا اطلاع ثانوی بررسی تمامی پرونده‌های شهروندان روسی به حالت تعلیق درخواهد آمد. در صورتی که مالتا این اقدام بادارنده را انجام ندهد، از سوی اتحادیه اروپا تحریم خواهد شد. دولت این کشور اعلام نموده است که در شرایط فعلی، راستی‌آزمایی پرونده‌های در حال بررسی نمی‌تواند با این سناریو کارآمدی داشته باشد.

پرونده‌های تعلیق شده در صورت برداشته شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا، می‌توانند مجدداً مورد بررسی ‌قرار گرفته و در نتیجه این درخواست‌ها به طور کامل متوقف نشده‌اند. کشور مالتا، سومین کشور اروپایی و عضو اتحادیه اروپا است که طی هفته پیش بررسی پرونده‌های اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری خود را برای شهروندان روس به حالت تعلیق درآورده است. پیش از این، کشورهای یونان و پرتغال نیز از عدم بررسی پرونده‌‌های شهروندان روسی خبر داده بودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *