بازگشایی مجدد برنامه اخذ شهروندی «سنت لوشیا» برای شهروندان ایرانی

ادارة مهاجرت کشور سنت لوشیا، طی یک بیانیة رسمی، اعلام نمود که ادارة اعطای شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور مجدداً پرونده‌های متقاضیان ایرانی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در این بخشنامه آمده است که از این پس کارشناسان پرونده‌های مهاجرتی قادر خواهند بود که درخواست‌های شهروندان ایرانی را راستی‌آزمایی نموده و با رعایت قوانین مربوطه این پرونده‌ها را بررسی کنند.

مدیر اجرایی بخش مهاجرتی کشور سنت لوشیا طی اظهاراتی اعلام کرد: «به دلیل بی‌ثباتی شرایط طی چند سال گذشته، همکاران ما در بخش راستی‌آزمایی، نمی‌توانستند پرونده‌های شهروندان ایرانی و مدارک این افراد را در وضعیتی مطمئن مورد بررسی قرار داده و تأیید نمایند. اما حالا شرکای ما شرایطی را فراهم آورده‌اند تا به این پرونده‌ها از نزدیک دسترسی داشته باشند و آنها را تضمین نمایند.»

با پذیرفتن مجدد پرونده‌های ایرانی از سوی دولت سنت لوشیا، اکنون فقط درخواست‌های شهروندان روسیه و بلاروس برای اخذ شهروندی این کشور در لیست تحریم قرار دارند. در بین جزایر حوزة کارائیب، تنها کشور «سنت‌کیتس و نویس» است که همچنان درخواست‌های شهروندان ایرانی را برای اعطای شهروندی نمی‌پذیرد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *