آخرین فرصت طلایی برای اخذ ویزای طلایی یونان

برنامه اقامتی یونان، با عنوان «ویزای طلایی یونان»، در حال حاضر محبوب‌ترین گزینه برای آن دسته از سرمایه‌گذاران خارجی است که می‌خواهند اقامت دایم یک کشور اروپایی را به دست آورند.

همان‌طور که اخیراً از طرف دولت یونان اعلام شده است، تغییراتی در حداقل مقدار سرمایه‌گذاری این برنامه قرار است اعمال شود. در حال حاضر، حداقل میزان سرمایه‌گذاری برای خرید ملک همچنان همان 250هزار یورو است، اما در اکتبر 2022، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این مبلغ به 500هزار یورو اقزایش می‌یابد و مجلس یونان نیز در دسامبر سال پیش این لایحه را به تصویب رساند.

اما خبر خوب این‌که، این تغییرات فقط برای مناطق و شهرهایی خاص در کشور یونان اجرایی خواهد شد، مانند شهرهای آتن و تسالونیکی، همچنین برای جزایری محبوب مثل میکونوس و سانتورینی. تغییر در میزان سرمایه‌گذاری برنامه ویزای طلایی یونان از ماه مه 2023 قابل اجرا می‌شود و حداقل تا پایان امسال پابرجا خواهد ماند.

سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در مناطق و شهرهای ذکرشده در بالا ملک خریداری کنند، اگر تا 10 درصد از کل مبلغ آن را تا پیش از 31 آوریل بپردازند، همچنان می‌توانند با حداقل سرمایه پیشین این برنامه، یعنی همان 250هزار یورو، قرارداد امضا نموده و باقی‌مانده پول را نیز تا پایان سال 2023 تسویه‌حساب کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *