کاهش میزان سرمایه‌گذاری برای برنامه مهاجرتی سنت لوسیا

دولت سنت لوسیا به‌تازگی فهرستی از اصلاحیه‌های قانونی برای تغییراتی در برنامه اعطای شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری (CIP) در این کشور را اعلام عمومی نموده است. این تغییرات درست پس از تغییرات برنامه مشابه جزیره سنت کیتس صورت پذیرفته و شامل کاهش میزان سرمایه‌گذاری متقاضیان در بازار املاک و نیز سرمایه‌گذاری در حوزه سهام دولتی می‌باشد. این قوانین از اول ژانویه ۲۰۲۳ اجرایی شده است.

هزینه‌های جانبی جدید
دولت سنت لوسیا اصلاحیه کاهش هزینه خود را بر سه بخش از برنامه مهاجرتی‌اش اعمال نموده است:
– سرمایه‌گذارانی که برای برنامه مهاجرتی سنت لوسیا اقدام می‌نمایند، از این پس باید مبلغ ۷۵۰۰ دلار برای راستی‌آزمایی و بررسی پرونده بپردازند.
– هزینه برای جایگزینی مدرکی که گم شده یا دچار صدمه شده است از ۱۰۰ دلار به ۵۰۰ دلار افزایش یافته است.
– سرمایه‌گذارانی که تابعیت سنت لوسیا را زیر یک سال است که گرفته‌اند، در صورتی که بخواهند عضو تازه به دنیا آمده خانواده‌شان را به پرونده خود اضافه کنند اینک به‌جای ۵۰۰ دلار باید ۵۰۰۰ دلار پرداخت نمایند.

کاهش حداقل سرمایه‌گذاری برای گزینه خرید ملک
بدون شک مهم‌ترین تغییری که در برنامه جدید مهاجرتی سنت لوسیا اعلام شده است، کاهش میزان سرمایه‌گذاری برای متقاضیانی است که از طریق خرید ملک می‌خواهند تابعیت این کشور را به‌دست آورند. از این پس، متقاضیان برای انتخاب گزینه خرید ملک باید ۲۰۰هزار دلار بپردازند که نسبت به مبلغ قبلی صد هزار دلار کاهش یافته است.
این کاهش قیمت، برنامه سنت لوسیا را از لحاظ میزان سرمایه‌گذاری با سایر برنامه‌های مشابه در حوزه کارائیب هم‌تراز کرده است.

شرایط جدید گزینه خرید سهام
در نهایت، دولت سنت لوسیا آخرین به‌روزرسانی برنامه خرید سهام دولتی برای اعطای شهروندی خود را اعلام نموده است: از این پس، افرادی که می‌خواهند از طریق خرید سهام دولتی و حفظ آن به مدت ۵ سال و بدون بهره، اقدام به اخذ تابعیت سنت لوسیا بنمایند باید ۳۰۰هزار دلار آمریکا سهام خریده و ۵۰هزار دلار نیز برای هزینه‌های جانبی پرونده، بدون توجه به تعداد افراد وابسته، هزینه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *