,

شهروندی دوگانه چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

مزایای دارا بودن شهروندی دوگانه

در دنیای جهانی‌شده امروز، میلیون‌ها نفر دارای شهروندی دوگانه هستند. به طور ساده می‌توان گفت آنها به طور هم زمان شهروند دو کشور به حساب می‌آیند، وضعیتی که می‌تواند مزایای خاص هر دو کشور را برایشان داشته باشد؛ از سفرهای بین‌المللی بدون محدودیت تا فرصت‌های اقتصادی مناسب.

شهروندی دوگانه به طور معمول از طریق پیوندهای خانوادگی، ازدواج یا قبول تابعیت به دست می‌آید. با این حال، همچنان راه دیگری به غیر از موارد فوق نیز برای کسب شهروندی دوم نیز وجود دارد. این راه استفاده از گزینه برنامه‌های سرمایه‌گذاری در آن کشور خاص می‌باشد.

برای مثال، انتخاب برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری برای کشور دومینیکا. از طریق مشارکت فعال در برنامه‌های اقتصادی کشور دومینیکا مانند اهدای پول به پروژه‌های دولتی یا خرید یک ملک تأیید شده از سوی دولت، متقاضیان می‌توانند پاسپورت کشور دومینیکا را به دست آورده و از تمامی مزایای شهروندی دوگانه خود در دومینیکا استفاده مناسب را ببرند. اجازه دهید نگاهی به برخی از این مزایا با ذکر جزئیات بیشتری از آنها بیاندازیم:

ارتقاء سفرهای بین‌المللی

دارا بودن تنها یک پاسپورت می‌تواند سفرهای بدون محدودیت شما به سایر کشورها را در پی داشته باشد که نتیجه جلوگیری بعضی کشورها از ورود شهروندان کشورهای خاصی به داخل مرزهای خود است. برای نمونه، با پاسپورت کشور خودمان ایران به بسیاری از کشورها نمی‌توان به راحتی سفر کرد.

این محدودیت سفر به کشورهای مختلف را مردم همه دنیا و به خصوص شهروندان برخی از کشورها طی همه‌گیری اخیر بیشتر درک کردند. این محدودیت‌های انتخابی از سوی دولت‌های مختلف بر اساس میزان شیوع در کشور فرد متقاضی سفر اعمال می‌شد و می‌شود. با این حال، پاسپورت اصلی افرادی که خارج از زادگاه خویش بودند فقط به آنها اجازه داد تا به کشورشان بازگردند. بنابراین، یک پاسپورت دوم می‌توانست به این افراد کمک کند تا از چنین محدودیت‌هایی اجتناب کرده و به صورت آزاد به کشورهایی که تابعیت آن را دارند سفر کنند.

 

افزایش سفرهای بدون ویزا

در راستای مطلب قبل، بسیاری از کشورها ویزای ورودی را برای شهروندان کشورهای به خصوصی اجباری کرده‌اند، به این معنا که این شهروندان باید فرآیند پر دردسر درخواست اخذ ویزا را در کشور خود سپری نمایند. برای مثال، شهروندان افغانستان تنها می‌توانند به 26 کشور بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند که باعث می‌شود در مجموع مسافرت برای آنها کاری سخت به نظر برسد. حال، این مورد را مقایسه کنید با پاسپورت کشور دومینیکا که می‌توان با آن بدون اخذ ویزا به 140 کشور در دنیا سفر نمود.

 

فرصت‌های اقتصادی

شهروندی دوگانه به دارنده آن اجازه می‌دهد تا اجازه کار و راه‌اندازی یک کسب و کار را در کشور دوم خود داشته باشد و از تمامی فرصت‌های این کشور بالاترین نفع و بهره را ببرد. ملیت دوم ممکن است حکومت و دولتی داشته باشد از ملیت اصلی فرد بیشتر به شرایط اقتصادی بها بدهد و محیطی فراهم آورد تا هر کس بتواند در راستای اهدافش به کسب و کار بپردازد.

کشور دومینیکا را در نظر بگیرید که در حال حاضر با توجه به سیاست‌های کلان دولت و جذب سرمایه‌گذاران خارجی، سریع‌ترین رشد اقتصادی را در منطقه کارائیب دارا می‌باشد و فرصت‌های زیادی را در بخش صنعت در اختیار شهروندانش قرار داده است. شهروندی دومینیکا همچنین دسترسی بی حد و حصری را به دیگر کشورهای حوزه کارائیب در اختیار قرار می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک نتیجه پیشرفت‌های آن را خواهد دید. این تعامل با کشورهای منطقه، مسیری را نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی با ایجاد اتحادیه اروپا پیمودند و به عنوان یک منطقه واحد درآمدند.

 

حفظ اتحاد خانواده

همان طور که تعداد بیشتری از مردم از سرتاسر دنیا پاسپورت دوم برای خود می‌گیرند، دولت‌ها در تلاش هستند که مسیرهای آسان‌تری فراهم آورند تا خانواده این افراد نیز سریع به این شرایط برسند و هیچ فردی از جمع خانواده جا نماند. در برنامه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، کسب تابعیت به غیر از متقاضی اصلی به همسر وی، فرزندان، والدین، خواهران و برادران، پدربزرگ و مادربزرگ و همچنین والدین همسر نیز تعلق خواهد گرفت. متقاضی اصلی همچنین می‌تواند این مزایا را به فرزندان خود انتقال داده تا نسل بعدی خانواده نیز اعضای جدید خانواده را دور هم گرد آورند. نکته مهم در اینجا این است که برای اضافه کردن هر عضو جدید به پرونده درخواست شهروندی از سوی متقاضی، هزینه‌ای اضافی در بر خواهد داشت.

امنیت فردی و شغلی

بسیاری از کشورها از لحاظ زندگی شرایط مناسبی ندارند که این امر می‌تواند به سبب حکومت‌های سلطه‌گر، شرایط بد اجتماعی و اقتصادی باشد و باعث ناامنی فردی، اقتصادی و یا حتی جانی شهروندانش شود. شهروندی دوگانه می‌تواند مجوز داشتن یک زندگی بهتر باشد در فضایی که شرایط اجتماعی و اقتصادی فضای پایداری را برای هر یک از شهروندانش مهیا نموده است. برای نمونه، در کشور دومینیکا، انتخابات آزاد و منصفانه و اجرای حقوق بشر در کنار شرایط پایدار اقتصادی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی جهت اخذ تابعیت دوم باشد.

 

مزایای سبک زندگی

شهروندی دوگانه همچنین می‌تواند مزایای معناداری در سبک زندگی یک فرد و خانواده‌اش ایجاد نماید. برای مثال، یک واقعیت مستند و جالب درباره دومینیکا این است که این کشور را با نام «جزیره طبیعت» می‌شناسند. شهروندان دومینیکا خوش شانس هستند که در چنین جزیره زیبا و شگفت‌انگیزی در منطقه کارائیب زندگی می‌کنند. در بین پدیده‌های طبیعی این جزیره وجود آتش‌فشان‌ها، چشمه‌های آب گرم، جنگل‌های بارانی و سواحل شنی زیبا بیشتر از همه به چشم می‌آیند. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، دومینیکا را می‌توان به عنوان یک جامعه پذیرای فرهنگی و اجتماعی شناخت که این کشور را به محلی ایده‌آل برای زندگی تبدیل کرده است.

 

اخذ پاسپورت دوم، به ویژه پاسپورت کشور دومینیکا، در بین شهروندان ایرانی روز به روز محبوب‌تر شده و بسیاری به دنبال فرصت‌های بهتر و مناسب‌تری برای خود و خانواده‌شان می‌باشند.

مجموعه «EndVisa» با سال‌ها تجربه در امور اقامتی و مهاجرتی در کنار افرادی است که می‌خواهند با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان تجربه یک زندگی بهتر با مزایای اقتصادی بیشتر را داشته باشند.

با مشاوران و وکلای ما تماس بگیرید و ما را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *