تغییر ضرب‌العجل تبدیل پاسپورت دومینیکا به پاسپورت الکترونیکی

 

دولت دومینیکا، ضرب‌العجل و مهلت قانونی تعویض پاسپورت‌های معمولی شهروندانش را به پاسپورت‌های الکترونیکی (E-Passport) از تاریخ 30 جولای 2023 به 30 آگوست 2022 تغییر داد. بر اساس اظهارات مقامات این کشور، دلیل انجام چنین تعجیل و تغییر در زمان از پیش تعیین‌شده، اقدام کشور دومینیکا جهت پیوستن هرچه بیشتر به جامعه جهانی با فراهم‌آوردن یک سفر امن و قابل اطمینان برای شهروندانش بوده است.

این پاسپورت الکترونیکی جدید که از ماه جولای 2021 راه‌اندازی شده است، جایگزین پاسپورت‌های معمولی و قدیمی می‌شود که توسط دستگاه‌های پاسپورت‌خوان تأیید می‌شد. پاسپورت الکترونیکی جدید تمامی مشخصات ظاهری و شخصی دارنده آن را توأمان خواهد داشت.

وزیر امنیت ملی کشور دومینیکا طی یک کنفرانس خبری جزئیات تغییر تاریخ جدید را اعلام نمود. او گفت که شرکت طراح این پاسپورت‌های الکترونیکی جدید برای دومینیکا، اطمینان داده است که امنیت و حفاظت از مشخصات فردی در محصول‌شان در بالاترین سطح رعایت شده است.

وزیر امنیت ملی دومینیکا همچنین افزود: «استانداردهای این پاسپورت‌های الکترونیک، به شهروندان دومینیکا اجازه خواهد داد که امن‌تر و با حفاظت بیشتر اطلاعات فردی خود سفر کنند. در ضمن، این مدرک شناسایی شخصی با رعایت ضوابط بین‌المللی در تمامی کشورهای دنیا پذیرفته شده و مورد تأیید است.»

دولت دومینیکا برای سهولت تغییر پاسپورت برای شهروندان خود، برنامه‌هایی را تدارک دیده است که آنها در این امر کمک خواهد کرد. برای این که مردم دومینیکا از این تغییر تاریخ و جلو افتادن آن به وحشت نیفتند، وزیر امنیت دومینیکا اعلام کرده است که طی چند ماه بعد دولت تمامی امکانات خود را برای شهروندانش به کار خواهد گرفت.

این پاسپورت‌های الکترونیکی و پیشرفته، از لحاظ تکنیکی، دارای یک میکروچیپ می‌باشند که کمک می‌کند هویت دارنده پاسپورت بر اساس بالاترین استانداردهای بین‌المللی مورد شناسایی مرزبانان کشورهای دیگر قرار بگیرد.

علاوه بر موارد فوق، پاسپورت‌های الکترونیکی دومینیکا از لحاظ طراحی و زیبایی‌شناسی نیز تغییرات محسوسی داشته و بسیار منحصربه‌فرد و مدرن تولید شده است. دارا بودن میکروچیپ و توانایی انجام بایومتریک برای دارنده این پاسپورت، امنیت آن را چندبرابر کرده است. پاسپورت جدید دومینیکا دارای 50 صفحه منقش به طرحی زیبا بوده که بیش از 42 صفحه آن را ورق‌های معمول ثبت ویزا یا مهر ورود و خروج تشکیل می‌دهد.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *