آیا دومنیکا مکان مناسبی برای زندگی است؟

چرا دومینیکا را یک «جزیره طبیعی» می‌نامند؟

جزیره دومینیکا برای بسیاری از خصوصیات خود در دنیا شناخته شده است، مواردی مانند آفتاب همیشگی در طول سال، ساکنان مهربان آن و نیز غذاهای دلپذیرش. اما این جزیره کوچک واقع در دریای کارائیب بدون تردید برای چیز دیگری بیشتر شناخته شده است: طبیعت بکر و زیبایی که دارد. در حقیقت، دومینیکا برای این موضوع مورد توجه دنیا است که «جزیره طبیعی کارائیب» به شمار می‌رود. اما این عنوان طبیعی بودن دقیقاً به چه معنا می‌باشد؟

 

منظور از عنوان یک کشور چیست؟

برخی از مشهورترین کشورهای دنیا به عنوان‌های پر طمطراق خود می‌بالند، در حالی که کمتر چیزی درباره این عنوان‌ها مشخص و علنی است. برای مثال، کشور آفریقای جنوبی، که به گفته دزموند توتو، رییس‌جمهور سابق آن، کشور «ملت رنگین‌کمان» نامیده شده، به این دلیل است که پس از آزادی از دست دیکتاتورهای پیشین آن مردم می‌توانند در صلح و آرامش کنار یکدیگر زندگی کنند. به همین ترتیب، جمهوری ایرلند را «جزیره زمردی» می‌خوانند، که مانند دومینیکا به زیبایی‌های طبیعی خود می‌بالد، و کشور فنلاند را به خاطر کثرت دریاچه‌هایش «سرزمین هزار دریاچه» می‌نامند.

دومینیکا نیز از این قاعده مستثنی نیست، و عنوان «جزیره طبیعی کارائیب» بازتابی از شکوه و جلال بیکران طبیعت آن به شمار می‌رود. این عنوان اغلب اوقات به جای نام اصلی جزیره، یعنی دومینیکا، به کار برده شده و نشان می‌دهد که افراد ساکن یا خارج از دومینیکا چه دیدگاهی به آن دارند.

 

چه چیزهایی در دومینیکا به صورت طبیعی زیبا هستند؟

در این عنوان به هیچ وجه اغراق نمی‌شود. دومینیکا قطعاً به درستی در دریای کارائیب به چنین عنوانی مفتخر شده است. با آبشارهای شگفت‌انگیز، کوه‌های باشکوه، ساحل‌های زیبا و بسیاری دیگر از جلوه‌های طبیعی می‌تواند مورد توجه تمامی عاشقان طبیعت باشد.

  1. آبشارها

دومینیکا دارای چندین و چند آبشار است، که مجموعه‌ای از آنها کنار هم آبشار عظیم Trafalgar Falls را تشکیل می‌دهند. اگر 20 دقیقه از «روزئا»، پایتخت دومینیکا، رانندگی کنید می‌توانید دو آبشار این جزیره را مشاهده نمایید که آبشار بزرگتر را با حدود 200 فوت ارتفاع به نام Daddy می‌شناسند و آبشار کوچکتر را به نام Mommy که 100 فوت بلندی آن است. این آبشارها مناظری به واقع تماشایی را می‌سازند، با مه متصاعد شده از حوضچه‌های زیر آن و کوه‌های سنگی اطرافش که بسیار مناسب برای کوهنوردی می‌باشند.

دیگر بخش درخشان جزیره Emerald Pool یا همان «حوضچه زمردین» است. این پدیده طبیعی داخل پارک ملی دومینیکا قرار گرفته که به عنوان میراث ملی در یونسکو به ثبت رسیده است. آبشار 40 فوتی سرازیر شده به این حوضچه به آن رنگ سبز زیبایی بخشیده که جهت شنا و آب‌تنی مکانی ایده‌آل را پدید آورده است. دورتادور این حوضچه پوشیده از سرخس و سنگ‌های استوار است. علاوه بر آبشارهایی که ذکر شد، آبشارهای دیگری مانند Middleham Falls در همان پارک ملی و نیز آبشارهای Hibiscus Falls و  Sari Sari Fallsدر دیگر نقاط جزیره بسیار تماشایی هستند.

  1. کوه‌ها و آتشفشان‌ها

از مشخصات بارز این جزیره طبیعی کوه‌ها و بلندی‌های سنگی آن است، به این معنا که قله‌های زیادی است که بتوان آنها را فتح نمود. و به طرز جالبی، برخی از این کوه‌ها آتشفشانی هستند (9 آتشفشان از 16 آتشفشان موجود در حوزه کارائیب در دومینیکا قرار دارند). همچنین مرتفع‌ترین کوه‌ در کل منطقه با 1447 متر ارتفاع پس از کوه گرانده سوفریر در گوادالوپ، در دومینیکا واقع شده است. این کوه آتشفشانی با نام Morne Diablotins هدف مناسبی برای کوهنوردان خواهد بود. صعود و پایین آمدن از این کوه حدود 6 ساعت به طول خواهد انجامید و در قله آن می‌توان نمای زیبایی از تمامی جزیره را مشاهده نمود. از شانس خوب اهالی دومینیکا، این آتشفشان به مدت 30 هزار سال است که فعال نشده است.

Morne Trios Pitons دیگر کوه این جزیره است که ثابت می‌کند عنوان طبیعی بودن برای دومینیکا منطقی است. با ارتفاع 1386 متر، این کوه بزرگ در پارک ملی واقع شده است. اگرچه این کوه نیز جزو کوه‌های اتشفشانی جزیره به شمار می‌رود، اما قله آن به صورت مخروطی نیست. با این حال، چشم‌اندازهای نفس‌گیر جزیره از قسمت فوقانی این کوه آن را محبوب کوهنوردان و بازدیدکنندگان کرده است. از دیگر کوه‌های زیبا و قابل توجه در جزیره دومینیکا می‌توان به کوه‌های Morne Macaque  و Morne Los Resources اشاره داشت.

  1. چشمه‌های آب گرم

دیگر پدیده طبیعی منحصر به فرد در دومینیکا تعداد چشمه‌های آب گرمی است که این جزیره دارد که برای یک سرزمین پر از آتشفشان تعجب‌آور نیست. معروف‌ترین چشمه آب گرم دومینیکا، یعنی Boiling Lake، دومین چشمه آب گرم بزرگ دنیا پس از چشمه Frying Pan در نیوزیلند به حساب می‌آید. این چشمه نیز در پارک ملی دومینیکا قرار دارد. می‌توانید بعد از 3 تا 4 ساعت پیاده‌روی به این چشمه شگفت‌اگیز با عرض 200 فوت دسترسی پیدا کنید. چشمه‌ آبی در حال جوشیدن با رنگ آبی مایل به خاکستری. این دریاچه معمولاً داخل ابری از بخار پوشیده شده که همه چیز را آنجا فراواقعی نشان می‌دهد.

برای دسترسی بهتر به یک چشمه آب گرم، می‌توانید به روستای کوچک Wotten Waven در بخش جنوبی جزیره نیز بروید. آنجا می‌توانید تعداد زیادی حمام اسپای کوچکتر برای به دست آوردن آرامش بیابید.

  1. جنگل‌های بارانی

تقریباً نیمی از مساحت جزیره دومینیکا را جنگل‌های بارانی تشکیل داده‌اند، و چیزهای بسیار دیدنی در آنها وجود دارد. برای مثال، به Papillote Wilderness Retreat بروید که درست خارج از روستای Trafalgar واقع شده است. این باغ طبیعی 40 هکتاری زیستگاه طبیعی بسیاری از جانوران، از قبیل 27 نوع پرنده و 19 گونه پروانه، است که این مکان را برای افرادی که طبیعت وحشی این جزیره را دوست دارند، جایی شگفت‌انگیز می‌کند.

دیگر مقصد مهم در جنگل‌های بارانی دومینیکا، جاده پیاده‌روی Syndicate در پارک ملی Morne Trois Pitons می‌باشد. اینجا نیز مملو از گونه‌های مختلف پرندگان، به ویژه پرندگان بومی جزیره از قبیل «سیسرو» و «جاکو»، است. همچنین می‌توان ردیف‌هایی انبوه از پوشش گیاهی را در این منطقه مشاهد نمود که شامل درختان گوناگون میوه، ارکیده و سایر گل‌ها، درختان موز، گل‌های آبی‌رنگ مومی و شکوفه‌های بومی دومینیکا یعنی گل Bwa Kwai می‌شوند.

  1. سواحل

اگرچه دومینیکا به طور خاص برای ساحل‌های خود شناخته نمی‌شود، اما این جزیره قطعاً برای افرادی که از سواحل زیبا لذت می‌برند فضاهای زیادی دارد. احتمالاً زیباترین مکانی که باید به آن سر زد Champagne Beach است که درست در بخش جنوبی شهر «پوینت میشل» واقع شده است. این مکان بیشتر به خاطر آب‌ گرمش معروف است که در قسمت بالایی چشمه‌های آب گرم این منطقه قرار دارد. در نتیجه، آب این منطقه نیز به طور غیرقابل باوری داغ می‌باشد. این ساحل همان طور که برای شنا مناسب است، فرصتی برای غواصی نیز به شما خواهد داد تا بتوانید زندگی زیر آب را نیز مشاهده کنید.

دیگر ساحل دیدنی در دومینیکا، Point Baptise است که در بخش شمالی این جزیره واقع شده است. از این ساحل می‌توانید نمای زیبایی از دریا را مشاهده کنید که با صخره‌های قرمز رنگ و دیگر جزیره‌ها مانند گوادالوپ احاطه شده است. بر خلاف دیگر نقاط جزیره، در این ساحل می‌توان درخت‌های آناناس را در تمامی کرانه ساحل پیدا کرد تا در صورت لزوم زیر سایه آنها استراحتی کوتاه نمود. می‌توان از سواحل Mero Beach، Batibou Beach و Douglas Bay نیز در دومینیکا بازدید کرد و لذت برد.

 

با برنامه «اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری» در دومینیکا زندگی کنید

با چنین طبیعت بکر و زیبایی در دومینیکا، عجیب نیست که صدها هزار گردشگر سالانه از این کشور بازدید می‌نمایند. اما، نه فقط طبیعت شگفت‌آور دومینیکا جذاب است، بلکه این جزیره مکان بسیار مناسبی برای زندگی نیز می‌باشد. و با وجود راه‌اندازی برنامه‌های در دسترس و جذاب اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری، از طرف دولت دومینیکا، بسیاری از افراد خارجی این کشور را برای زندگی یا گرفتن پاسپورت آن انتخاب نموده‌اند.

برای به دست آوردن شهروندی و پاسپورت دومینیکا، سرمایه‌گذاران دو راه پیش پای خود می‌بینند: اول؛ خرید یک ملک با قیمت تعیین شده از سوی دولت دومینیکا و دوم؛ اهدای پول برای هزینه‌های دولت این کشور. مزیت این برنامه نسبت به سایر برنامه‌های کشورهای دیگر میزان کم هزینه و زمان اندک بررسی پرونده می‌باشد. دولت دومینیکا تنها طی 4 تا 6 ماه در صورت تأیید شرایط متقاضی، شهروندی کشور خود را به وی و خانواده‌اش اعطا خواهد کرد. دارا بودن پاسپورت دومینیکا اجازه می‌دهد که دارنده آن به بیش از 140 کشور در دنیا بدون نیاز به ویزا سفر نماید. همچنین، دومینیکا از آن دسته از کشورهایی است که «بهشت مالیاتی» نامیده شده و بر سرمایه‌های خارجی هیچ گونه مالیاتی دریافت نمی‌کند.

 

برای اطلاع بیشتر از اخذ پاسپورت دومینیکا با مشاوران مجموعه «EndVisa» تماس گرفته تا در اسرع وقت بتوانید پاسپورت دوم خود را دریافت نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *